Wat is de daadwerkelijke impact van uw campagne? Zo meten we dat

Veel impressies en clicks voor je campagne zijn leuk, maar wat je natuurlijk echt wil weten is: wat bereik ik daarmee? Is mijn naamsbekendheid gegroeid, overwegen meer mensen mijn merk? Precies dát meten we met brand lift onderzoek. En de inzichten? Die krijg je gratis en voor niets.

Dankzij brand lift onderzoek

  • Meten we naast prestatie ook de impact van je campagne
  • Weten we het effect op de bekendheid van je merk
  • Weten we hoeveel mensen je merk overwegen
  • Weten we het effect op de voorkeur voor je merk
  • Weten we het effect op actie-intentie
  • Weten we of je campagne écht z’n doel bereikt

‘Het onderzoek toonde aan dat onze naamsbekendheid onder huizenkopers heel hoog is. Daarbij zagen we een mooie stijging in merkvoorkeur na de campagne. Dát willen we: het favoriete keukenmerk zijn. En funda is juiste platform om dat te bereiken.’ 

Bulthaup n.a.v. hun campagne op funda 

Hoe werkt het? 

Een deel van de mensen die je campagne gezien heeft, krijgt een enquêtevraag voorgelegd (in een bannerpositie). Het antwoord wordt gekoppeld aan hoe vaak en hoe lang iemand de campagne heeft gezien. Vervolgens berekent een algoritme het effect op de brand metrics bekendheid, overweging, voorkeur en actie-intentie. Het onderzoek wordt uitgevoerd door Brand Metrics, een onafhankelijk onderzoeksbureau dat hierin gespecialiseerd is.  

Welk effect kun je verwachten? 

We hebben inmiddels al vele campagnes onderzocht. Daardoor hebben we betrouwbare data over het gemiddelde effect dat een campagne op funda heeft op je brand metrics.

2,7% Meer bekendheid van je merk

3,1% meer overweging van je merk

3% meer voorkeur voor je merk

2% meer actie-intentie op je merk

Goed om te weten: we kunnen op elke campagne onderzoek uitvoeren. Alleen bij kleine of specifieke campagnes is het lastiger om tot betrouwbare resultaten te komen.

‘Een goede CTR zegt niet alles, zeker bij complexere producten. Iemand klikt op een banner, maar hoe groot is de koopintentie? Precies dat kunnen we onderzoeken. Daardoor kijk je met andere ogen naar het platform waarop je adverteert.’ 

Claire Alma, Digital Media Consultant 

Claire Alma

Ook campagne voeren met brand lift onderzoek?

Claire denkt met je mee! Onze advertisingconsultants adviseren je graag over de onderzoeksmogelijkheden bij jouw campagne. Mail ze op adverteren@funda.nl.