Tips Promoten Kantoor & Diensten

5 tips voor meer zichtbaarheid van uw kantoor op funda

- leestijd

Speel uzelf in de kijker met Podiumplaats

Nieuwe aan- of verkoopopdrachten krijgen via funda? Daar kunt u zelf meer invloed op uitoefenen dan u wellicht denkt. Met Podiumplaats brengt u uw kantoor op relevante plekken onder de aandacht van bezoekers. U stelt deze advertentie gemakkelijk zelf in via de funda desk. We geven een aantal tips om u optimaal te profileren.

  1. Benoem uw unieke eigenschappen
    Als geen ander weet u waarom potentiële klanten juist bij úw kantoor naar binnen lopen. Of het nu bijvoorbeeld vanwege uw jarenlange ervaring of innovatieve manier van werken is, profileer uw unieke eigenschap nadrukkelijk in uw advertentietekst. Geven klanten aan dat ze vanwege uw servicegerichtheid bij u aankloppen? Kies voor een tekst als ‘Wij zetten graag een stapje extra’. Vraag ook aan bestaande klanten waarom ze voor u gekozen hebben en of uw samenwerking naar volle tevredenheid is verlopen. Hun uitspraken kunt u inzetten in Podiumplaats.
  2. Spreek persoonlijk aan
    Door uw potentiële klant in uw advertentie persoonlijk/letterlijk aan te spreken, wordt deze nieuwsgieriger en vergroot u de kans dat hij of zij doorklikt naar uw pagina. Zo kunt u bijvoorbeeld een tekst gebruiken als ‘We ontvangen u graag op ons kantoor’ of ‘Wanneer ontmoeten we u op ons kantoor?’.
  3. Speel in op actualiteiten
    Een campagne via de funda desk loopt standaard een maand. Dit geeft u de kans op actualiteiten in te spelen die voor uw doelgroep belangrijk zijn. Zo kunt u in de zomerperiode kiezen voor een tekst als ‘Wordt dit de zomer van uw verhuizing?’. In het vierde kwartaal speelt u juist weer in op de naderende jaarwisseling met ‘Nog voor het nieuwe jaar een nieuw huis?’.
  4. Voeg een duidelijke, digitale call to action toe
    In de wereld van digitale marketing draait alles om de uiteindelijke call to action (CTA). Oftewel: welke actie wilt u dat een potentiële klant verricht na het zien van uw advertentie? Dit kan bijvoorbeeld een doorklik naar uw Kantoorprofiel Pro-pagina zijn, waar u de potentiële klant overtuigt met een sterke kantooromschrijving en aanvullende media. De kunst is om een CTA-tekst te maken die precies de gewenste vervolgactie afdwingt. Bij Podiumplaats kunt u denken aan een tekst als ‘Bekijk hier wat ons uniek maakt’ of ‘Bekijk onze bedrijfsvideo’.
  5. Wees relevant en speel in op de behoefte van de consument
    Uw Podiumplaats is onder meer te zien op de buurtpagina’s. Bezoekers van deze pagina’s hebben een bepaalde informatiebehoefte, waar u slim op in kunt spelen. Een doorstromer die in een bepaalde buurt op zoek is naar een woning, verkoopt er mogelijk ook een in dezelfde omgeving. Laat zien dat u dé lokale expert bent en deel bijvoorbeeld een interessant feitje over de betreffende buurt. Zo is en blijft uw kantoor top of mind. Omdat de potentiële klant u sneller herkent, wordt de kans groter dat hij of zij daadwerkelijk een opdracht bij u wil plaatsen.

Hulp nodig bij het instellen van Podiumplaats?

Bekijk veelgestelde vragen

Meer over dit onderwerp