Funda geeft antwoord

Hoe meld je een object met meerdere bestemmingen aan?

2 minuten leestijd

Zo bereik je het juiste publiek

In de rubriek ‘Funda geeft antwoord’ beantwoorden we vragen van makelaars. Deze keer antwoord op twee vragen die onze accountmanagers geregeld krijgen: hoe meld je een object aan dat meerdere bestemmingen heeft? Of een object dat zowel te koop als te huur wordt aangeboden? De antwoorden zijn verrassend eenvoudig.

Laten we beginnen met objecten die je op zowel de koop- als huurpagina wilt aanmelden. Dat kun je makkelijk combineren door het bij de start al via de invoerpartner aan te geven. Daarna zet je dit door naar Funda of Funda in Business.

Bestel je vervolgens een koopcontract, dan komt je object op Funda of Funda in Business te staan als combinatie koop/huur. Je hoeft dus maar één contract te bestellen. Dit kun je later niet meer aanpassen. Wil je dat toch, dan moet je wel een extra plaatsingscontract afsluiten en betalen.

Objecten met meerdere bestemmingen

En hoe zit het met objecten die meerdere bestemmingen hebben? Zoals een winkelruimte met daarboven woonruimte, of een vrijstaand huis met daaraan vast een praktijkruimte? Toon je die tussen het woonaanbod op Funda, of tussen de bedrijfsruimtes op Funda in Business?

Je kunt een object met meerdere bestemmingen op beide platforms aanmelden. Dan is de kans het grootst dat je doelgroep het te zien krijgt. Je dient dan alleen wel twee publicatiecontracten te bestellen.

Op een of beide platforms?

Wil je dit niet, dan kun je het object ook op een van beide platforms aanmelden. Maar voor welke kies je dan? En hoe maak je dan duidelijk dat het object meerdere bestemmingen heeft?

Elk object is anders en de beste keuze hangt vaak van de situatie af. Daarom is het slim om hiervoor altijd even contact op te nemen met je accountmanager voor advies.

Maar er zijn wel een paar algemene vuistregels die je in gedachten kunt houden:

  1. Ga uit van de hoofdbestemming
    Kies voor Funda als wonen de hoofdbestemming van het object is. En kies voor Funda in Business als de bedrijfsfunctie de belangrijkste bestemming is. Welke bestemming het belangrijkst is, kun je over het algemeen bepalen aan de hand van het aantal vierkante meters. Maar nogmaals, elk object is uniek, dus dit geldt niet voor alle objecten.

  2. Gebruik de juiste filters
    Om het object goed vindbaar te maken, is het wel belangrijk om de juiste filters in te stellen. Zo kun je op Funda kiezen voor ‘ligging op bedrijventerrein’, en op Funda in Business voor ‘ligging in woonwijk’ en ‘aanwezigheid van woonruimte’.

  3. Gebruik de juiste trefwoorden in de omschrijving
    Voor de vindbaarheid is het ook belangrijk om in de omschrijving de juiste trefwoorden te gebruiken, zodat het object ook in de zoekresultaten verschijnt als iemand op trefwoord zoekt. Meld je bijvoorbeeld een vrijstaande woning met een praktijkruimte aan op Funda, gebruik dan het woord ‘praktijkruimte’ in de beschrijving. Of schrijf dat de woning op een bedrijventerrein ligt, als dat het geval is. Kortom: wees transparant in je presentatie. Plaats je je object op Funda in Business en heeft het ook een woonbestemming, dan geldt hetzelfde.

Object met meerdere bestemmingen promoten

Wil je een object met meerdere bestemmingen extra promoten? Dan kun je het – net als reguliere objecten – op verschillende manieren onder de aandacht brengen van bezoekers. Dat kan zowel op Funda als op Funda in Business. Ook voor advies hierover kun je altijd terecht bij onze accountmanagers.

Even sparren over de beste aanpak om jouw object te promoten?

Vraag Olivier of één van zijn collega's. Ze helpen je graag.

Olivier VisAccountmanager