Adverteren op funda: zo werkt het

 

‘Een goede advertentie kan een goede lead opleveren’

Online adverteren op funda kan voor u als makelaar een goede manier zijn om uzelf en uw kantoor in de kijker te spelen bij de consument. Dat weten ook Accountmanager Ingrid Kes, die veel contact heeft met makelaars, en Michael Kamer, onze Ad Operations Professional.

‘Iedere NVM-makelaar kan adverteren op funda,’ begint Ingrid. ‘Daarvoor kennen we twee mogelijkheden: de Makelaar in de buurt Advertentie en de Resultatenlijst Advertentie. De eerste is geschikt als u uw makelaarskantoor wilt promoten. Deze advertentie verschijnt onder aan de zoekresultatenpagina en is in te zetten binnen alle kanalen op funda.nl en fundainbusiness.nl.

Makelaar in de buurt Advertentie

Wilt u graag veel potentiële klanten in uw eigen omgeving aanspreken, dan kunt u gaan voor onze Makelaar in de buurt Advertentie. Die bestaat uit een foto – van uzelf of uw logo – en een korte tekst waarin u kunt vertellen wie u bent of waarmee u zichzelf onderscheidt. De advertentie kunt u laten doorlinken naar uw kantoorpagina op funda of naar uw eigen website.

Zo zet uzelf in de markt als dé specialist in de buurt. Deze advertenties worden per drie getoond onder het aanbod van potentiële huizenzoekers. Willen meer dan drie makelaars in uw regio getoond worden, dan wordt er gerouleerd. Daar zit geen limiet op, dus u blijft steeds opnieuw terugkomen met uw advertentie. Goed voor uw branding dus, en voor het bereiken van een groot én relevant publiek. Wilt u puur gaan voor het aantal clicks naar uw website, dan kunt u nadenken over de Resultatenlijst Advertentie.

Resultatenlijst Advertentie

De Resultatenlijst Advertentie kan ingezet worden voor makelaarskantoren. Deze staat hoger dan de Makelaar in de buurt Advertentie, namelijk direct na het derde zoekresultaat. Zo bent u extra zichtbaar in de zoekresultatenlijst op funda, en klikken consumenten gemakkelijk door naar uw kantoor. ‘Zo’n advertentie vergroot niet alleen naamsbekendheid, maar zorgt ook voor verkeer naar de eigen website,’ aldus Ingrid. ‘Wie weet levert het wel een goede lead op.’

Zelf adverteren

‘Dat zijn de twee advertentiesoorten die we aanbieden,’ zegt Ingrid, ‘maar er zijn ook twee soorten campagnes die u kunt inzetten als u adverteert op funda.’ Die twee ‘smaken’ zijn zelf adverteren óf het door funda laten doen.

Kantoorpromotie gebeurt in principe via de funda desk en is dan dus selfservice, legt ze uit. Kantoorpromotie zonder verdere targeting gaat via de funda desk. Wilt u de advertenties wel voor een specifiek soort zoeker zichtbaar maken, dan kan funda dit voor u doen.

Met selfservice kunt u als makelaar heel eenvoudig een basisadvertentie plaatsen. Met de door uzelf ingevoerde informatie – foto’s, logo’s, teksten, links – wordt automatisch een advertentie gegenereerd. ‘U heeft zelf dus alles in de hand en binnen een paar minuten staat uw advertentie online,’ vertelt Ingrid. 

Ze deelt ook nog een paar tips: ‘Schreeuwerige teksten met hoofdletters? Niet doen. Een tekst met alleen maar hoofdletters wordt bovendien afgekeurd. Wat wel geschikt is: teksten als ‘Op zoek naar een woning? Ik begeleid u graag’.’

Hulp nodig?

Wilt u ook advies over campagnes via funda, of heeft u een vraag over adverteren op funda in het algemeen? Wij staan u graag te woord via 020 - 561 8200. U kunt ook mailen op sales@funda.nl.

Meer binnen dit onderwerp