De nieuwe Barometer: focus op uw toegevoegde waarde

 

Waar liggen kansen voor uw kantoor?

De nieuwe Barometer geeft antwoord op uw vragen over de manier waarop consumenten een makelaar kiezen en wat hun belangrijkste redenen daarvoor zijn. Vragen die voortkomen uit úw input en onderzoek van funda. Met de Barometer heeft u zo optimaal inzicht in elke fase van de klantreis – en ook dat de klantreis verschillend is per generatie.

Dit keer hebben we de Barometer in tweeën verdeeld. In het praktische deel ‘Aan de slag met uw objecten’ vindt u de meest recente cijfers – landelijk en per regio – over bereik, interesse en contact. En laten we zien hoe u deze data toepast om uw eigen objectprestaties te vergelijken en te verbeteren.

Download de funda Barometer


In het inspiratiedeel ‘Verder kijken dan cijfers’ gaan we in op kansen en mogelijkheden om uw kantoor onder de aandacht te brengen. U vindt hier onder meer de resultaten van ons consumentenonderzoek naar de toegevoegde waarde van de makelaar en interviews met experts, makelaars en consumenten.

Funda funnel

In november en december 2020 hielden we een onderzoek onder funda-bezoekers. We vroegen ruim duizend respondenten hoe zij naar makelaars en hun diensten kijken, of ze van plan zijn een makelaar in te schakelen en zo ja, voor welke diensten precies. Ook wilden we weten hoe ze een makelaar zoeken en waar ze op letten in het selectieproces.

Millennials, generatie X’ers en babyboomers hebben verschillende zoek- en selectiemethodes

Aan de hand van de funda funnel, die dit keer nog verder uitgewerkt is, duiken we dieper in de klantreis van de consument op funda. En maken we duidelijk hoe u uzelf in elke fase van die klantreis optimaal zichtbaar maakt. Zo ziet u precies wat de aandachtsgebieden zijn om een klant voor u te winnen.

Klantprofielen

Uit de onderzoeksresultaten en de interviews met consumenten in deze Barometer blijkt dat millennials, generatie X’ers en babyboomers verschillende zoek- en selectiemethodes hebben. Ontdek waar en hoe u voor elke leeftijdsgroep zichtbaar moet zijn in de verschillende klantprofielen. Lees ook de tips die digital marketeer Frank Schoones geeft om eerder tijdens de klantreis in beeld te komen. Want: ‘Wie zich te veel focust op de transactie, mist kansen,’ aldus Schoones.

Kansen voor verbetering

Wat in deze Barometer steeds naar voren komt: er liggen kansen. Kansen om te verbeteren, bijvoorbeeld bij het overbrengen van uw toegevoegde waarde. En kansen bij klantgroepen, omdat die verschillende zoekstrategieën en media gebruiken. Inzichten waar mee u uw voordeel mee kunt doen. Daarnaast blijven we u ondersteunen met onderzoek, met tips en met persoonlijk advies van uw accountmanager.

Meer informatie over het meten en optimaliseren van uw prestaties? Neem contact op met uw accountmanager.

Meer binnen dit onderwerp