De Waardecheck zet aan tot nadenken over verkoop

 

Waardecheck: voordelen voor de makelaar

Een van funda’s nieuwste producten is de Waardecheck. Handig voor consumenten, maar ook voor u. Want met dit product helpen we consumenten met de verkoop van hun woning. Zij berekenen hoeveel hun woning waard is en dat zou tot een in verkoop name voor u kunnen leiden.

Sinds kort kunnen consumenten gebruikmaken van de Waardecheck. Dat is een gratis rekentool online waarmee consumenten binnen enkele seconden kunnen zien wat hun woning ongeveer waard is als ze die nu zouden verkopen.

Nieuwe opdrachten door de Waardecheck

Is dat niet de taak van de makelaar? Of die van een taxateur? We geven zonder meer toe: u bent inderdaad de expert. Maar voor de consument kan de stap naar een makelaar om zijn huis te laten taxeren erg groot zijn. Zeker als latente verkoper schakel je niet zomaar een expert in. Vandaar dat funda de laagdrempelige Waardecheck heeft ontwikkeld. Simpel, snel en online, dus er is direct een uitkomst. Die uitkomst kan nu juist de trigger zijn voor consumenten om hun woning in de verkoop te brengen, of ’m te laten taxeren. Potentiële nieuwe opdrachten voor u als makelaar dus!

De honderdduizenden Waardechecks hebben makelaars veel directe leads opgeleverd

Daar weet UX designer Rick Pijnenburg alles van. ‘De Waardecheck is tot en met oktober 2019 al meer dan 300.000 keer uitgevoerd,’ vertelt hij. ‘Meestal zien we dat een gebruiker de Waardecheck twee keer doet.’ Van de gebruikers is circa 85% tevreden over de Waardecheck, laten Pijnenburgs statistieken zien.

Latente verkopers

De honderdduizenden Waardechecks hebben makelaars veel directe leads opgeleverd. Maar, zo legt Pijnenburg uit: ‘Belangrijker dan de directe kliks vanuit de Waardecheck naar een makelaar is het om latente verkopers te stimuleren na te denken over hun woningwaarde. Die is op dit moment vaak zo hoog dat consumenten op een later moment – indirect dus – alsnog contact opnemen met een makelaar.’

Dat gebeurt ook regelmatig door funda-gebruikers die de Waardecheck ‘liken’. Die optie is er na het doen van de berekening, zegt Pijnenburg. ‘Waarderen gebruikers het product met een duimpje omhoog, dan zijn zij meer dan twee keer zo snel geneigd om contact op te nemen met een makelaar.’ En dat is natuurlijk goed nieuws voor makelaars.

Wilt u meer weten over de Waardecheck? Hier vindt u alle informatie.

Meer over dit onderwerp