Dit moet u weten over de nieuwe funda Index

 

Nieuwe monitor houdt vinger aan de pols

Op 12 november lanceert funda een nieuwe marktindicator: de funda Index. Wat is deze ‘early indicator’ precies en wat kunt u als makelaar met dit nieuwe onderzoek?

Na de lancering van funda Barometer vorig jaar komen we dit jaar met iets nieuws: de funda Index. Dit maandelijks verdiepend onderzoek geeft een vroege en actuele indicatie van het vertrouwen, de intentie en het gedrag van kopers en verkopers op de woningmarkt. Door een combinatie van gedragsdata en structureel onderzoek onder een deel van de vijf miljoen gebruikers van funda signaleert de funda Index mogelijke marktverschuivingen en trends in een vroeg stadium.

Logische stap

Voor funda’s ceo Quintin Schevernels is de lancering van de funda Index een logische stap. Funda maakt namelijk al geruime tijd data-analyses en doet daarnaast marktonderzoeken naar het gedrag van kopers en verkopers. 'Tot nu waren deze onderzoeken meer incidenteel dan structureel en vaak ingegeven door actualiteiten zoals Brexit en COVID-19,’ aldus Schevernels.

Quintin Schevernels: ‘Met de funda Index willen we nog meer waarde leveren aan alle stakeholders’

‘Zonde, want we beschikken over de ideale middelen om de early indicator te zijn. In de toekomst willen wij de partij zijn die op dit vlak nog veel meer waarde levert aan de diverse stakeholders, van makelaars en sectoreconomen tot opiniemakers en media. De lancering van de funda Index is hierin een heel belangrijke stap.’

De funda Index verrijkt de bestaande analyses, kwartaal- en halfjaarrapportages van funda en de kwartaalonderzoeken van de NVM. Onderdelen uit de funda Index zullen logischerwijs ook in de funda Barometer verschijnen.

Verrijk uw expertise met de funda Index

Met de maandelijkse update van de funda Index bent u op de hoogte van wat er in de markt speelt. Deze inzichten kunt u, net als de Barometer, Objectstatistieken en de Vraagscan , combineren met uw eigen data en expertise, toespitsen op uw eigen regio en delen op uw website, social mediakanalen of in een nieuwsbrief. Daarmee profileert u zich als lokale expert die de verschuivingen en verschillen in kaart brengt: in het vertrouwen, de koop- en verkoopintentie en het gedrag van woningzoekenden op de huidige markt.

Meer binnen dit onderwerp

   

funda Facts Q3 2020

De coronacrisis blijft de wereld in zijn greep houden. In hoeverre heeft dat invloed op de bezoekcijfers van Q3? U leest het hier.

Lees meer