Gebruik de funda Barometer in uw voordeel

 

Een benchmark voor uw prestaties

Wist u al dat we onlangs de funda Barometer hebben geïntroduceerd? Dit is een rapport waarin we hebben gemeten hoe makelaars en hun objecten door heel Nederland presteren op funda. De Barometer is er zodat u een benchmark heeft: een gemiddelde om aan af te meten hoe u eigenlijk zelf presteert op funda. Als u dat eenmaal weet, kunt u ook zien waar nog ruimte voor verbetering is. Aan de slag dus!

Eerst even de ingrediënten om zelf aan de slag te kunnen met de funda Barometer. U heeft nodig: de funda Barometer zelf, de objectstatistieken uit de funda desk van uw eigen objecten, en deze korte uitleg over hoe de funda Barometer werkt en hoe de informatie daarin correspondeert met uw eigen data.

funda Barometer

In de funda Barometer laten we u eerst de funda funnel zien. Dit is een manier om aan te tonen hoe onze bezoekers zich gedragen. Dat doen we met een trechtervorm. De bovenste en dus breedste laag hiervan bestaat uit een grote groep funda-bezoekers die uw objecten kan tegengekomen in de resultatenlijst. Dit noemen we uw bereik. Een kleinere groep klikt door naar uw objectpagina. Dat zijn de serieus geïnteresseerden. Weer een gedeelte daarvan neemt contact met u op en is daarmee een potentiële klant. Dat zijn leads.

In de Barometer kunt u lezen hoe makelaars in verschillende regio’s gemiddeld scoren met hun objecten. Dat is de benchmark waar u uzelf tegen af kunt zetten om te zien hoe u zelf presteert op funda.

Uw eigen data

Daarmee komen we bij het tweede ingrediënt dat u nodig heeft: uw eigen data. Die vindt u in de funda desk. U logt in, klikt op het object waarvan u wilt weten hoe het presteert en scrolt door naar linksonder. Daar ziet u ‘Bekijk uw statistieken’ staan. Klikt u daarop, dan krijgt u te zien hoe vaak het object is gevonden. Deze informatie correspondeert in de Barometer en funnel met uw bereik. Het aantal keer dat het object bekeken is wordt in de Barometer gedefinieerd als ‘interesse’. Tot slot staat ‘contact’ in de funda desk voor het aantal keer dat contact met u is opgenomen over het object. Dit noemen we hetzelfde in de Barometer en funnel.

Prestaties vergelijken én verbeteren

Nu u met de Barometer uw eigen objectdata kunt vergelijken met andere makelaars, weet u hoe u ervoor staat op funda. Daar kunt u mee aan de slag. Ten eerste door te kijken waar er voor u iets te winnen valt. Is er überhaupt niet zo veel bereik? Of zit dat wel goed, maar dunt de groep funda-bezoekers wel heel erg uit als het op interesse of contact aankomt? Dan kunt u daar iets aan doen – al dan niet met behulp van funda-producten om de prestatie van specifieke stappen in de funnel te verbeteren.

Bereik

Wilt u meer bereik genereren? Dan kunt u kiezen voor de producten Woning in Beeld of Toppositie. Met Woning in Beeld staat uw object een maand lang op de homepage van funda, waardoor bezoekers maar één muisklik verwijderd zijn van uw objectpagina. Iets soortgelijks doet de Toppositie: die zet uw object een week of maand (u kiest hoe lang) prominent bovenaan de resultatenlijst.

Interesse

Om de groep serieus geïnteresseerden aan te spreken kunt u kiezen voor het product Blikvanger. De Blikvanger zet uw object in het zonnetje: hij krijgt extra ruimte en meer aandacht in de resultatenlijst. In plaats van één worden drie foto’s geplaatst. Zo valt uw object extra op, ook op tablet en mobiel.

Contact

Tot slot kunt u kiezen voor funda Compleet om meer contactaanvragen te genereren. Dit product biedt de mogelijkheid om naast normale foto’s en een omschrijving ook een plattegrond, 360°-foto’s en een video te plaatsen. Een gedetailleerde kennismaking met uw object dus.

Wilt u weten wat u het beste kunt doen met uw persoonlijke data en op welke manier u per stap uit de Barometer kunt optimaliseren? Neem dan contact op met onze accountmanagers. Zij adviseren u graag.

Meer binnen dit onderwerp