Kantoorprofiel als visitekaartje

 

Zó maakt u een goede indruk

Funda is niet alleen dé plaats waar mensen zoeken naar een nieuwe woning, maar ook naar een passende makelaar. Het is daarom belangrijk dat u als makelaar goed zichtbaar bent. Drie punten om alert op te zijn.

Volgens de laatste cijfers overweegt ongeveer 30% van de zoekers op funda om een aankoopmakelaar in te schakelen en 25% twijfelt erover. Hoewel de aandacht van zoekers in eerste instantie gericht is op huizen, zijn ze onbewust ook bezig zich te oriënteren op makelaars. Al zoekend kunnen ze uw kantoor toevallig tegenkomen. Wist u dat 43% van de bezoekers op funda zijn of haar aankoopmakelaar online zoekt? En van die groep doet maar liefst 72% dat weer via funda.

1. Positieve beeldvorming

In de huidige overspannen markt kopen de meeste mensen eerst een huis en ze zetten daarna hun eigen huis te koop. Tijdens de zoektocht geven de manier van presenteren en de beschrijving op funda hen een beeld van verkopende makelaars. Bij een positief beeld is de kans groot dat ze aan deze makelaars denken wanneer ze zelf hun woning gaan verkopen.

2. Houvast en vertrouwen

Uit onze recente gebruikerstesten met consumenten blijkt dat toekomstige verkopers zoeken naar makelaars die ervaring hebben met de verkoop van soortgelijke woningen in hun buurt. Soms zoeken ze makelaars die ze van naam kennen van te koop-borden in de buurt, soms horen ze van buren en bekenden over hun verkoopervaringen. Daarnaast zoeken ze bewust naar informatie over makelaars via zoekmachines en… op funda.

Ze zoeken naar een makelaar die weet wat hun woning waard is en hoe die woning het best in de markt gezet kan worden

Op funda checken ze hoeveel woningen makelaars in de buurt hebben verkocht en wat voor soort woningen dat zijn. Ze zijn op zoek naar houvast en vertrouwen dat de makelaar weet wat hun woning waard is en hoe die woning het best in de markt gezet kan worden. Daarvoor zoeken ze informatie die duidt op ervaring en expertise van het kantoor. Ook nemen ze daarin de beoordelingen van anderen mee. Die worden steeds belangrijker.

3. Optimale profielpagina

Met uw aanwezigheid op funda bereikt u een relevante doelgroep op het juiste moment in hun journey. Met een rake tekst onderscheidt u zich van andere makelaars in uw gebied. U kunt er uw huidige aanbod tonen, uw makelaarsbeoordelingen laten zien en een pakkende slogan toevoegen aan uw presentatie.

Om dat bereik om te zetten in leads biedt funda NVM-makelaars bovendien de mogelijkheid hun kantoor optimaal te presenteren met aantrekkelijke foto’s, een wervende kantooromschrijving en beoordelingen. Zo krijgen bezoekers al een goede eerste indruk van uw kantoor. Daarnaast kunt u uw eventuele specialisaties en aanpak beschrijven.

Meer leads

Wilt u advies over hoe u funda kunt inzetten om meer kantoorleads te genereren? Neem contact op met uw accountmanager.

Bent u NVM-makelaar? Dan kunt u uw profielpagina op funda upgraden naar Kantoorprofiel Pro.

Meer binnen dit onderwerp