Klein verschil, groot effect: kantoorpaginaweergaven

 

Heeft u de laatste verbeteringen al opgemerkt?

Bij funda doen we geregeld onderzoek. Niet alleen naar het gedrag van onze gebruikers, maar ook naar de wensen van makelaars, zodat wij onze producten en diensten nog beter op uw wensen kunnen afstemmen. Onlangs is er binnen funda hard gewerkt om de makelaar zichtbaarder te maken. ‘Uw kantoorpagina wordt nu nóg beter bekeken.’

Een paar maanden geleden deden wij een grootschalig onderzoek onder makelaars om in kaart te brengen hoe zij funda gebruiken. De uitkomst? 84% van de makelaars gebruikt funda om objectleads te genereren. ‘Maar toen wij makelaars vroegen waar zij in deze tijd met deze markt het meest behoefte aan hebben, bleek dat leadgeneratie voor kantoordiensten te zijn,’ vertelt Jurriaan van Gent, Team Lead B2B Marketing.

‘Onder kantoorleads verstaan wij alle mogelijke manieren waarop funda een potentiële klant met de makelaar in contact kan brengen. Logisch dat daar vraag naar is, zeker in deze tijd waarin opdrachten soms schaars zijn. Dat proces wilden we dan ook graag optimaliseren.’

Jurriaan van Gent, Team Lead B2B Marketing bij funda

Direct naar uw kantoorpagina

De teams Product, Development, Marketing, Sales en Service Operations hebben zich gezamenlijk over het vraagstuk gebogen en ontdekten een oplossing die even eenvoudig als effectief is. ‘We hebben om te beginnen het presentatieproduct Blikvanger (waarbij onder andere het logo van de makelaar in de resultatenlijst zichtbaar is, red.) geïntroduceerd. Daarnaast hebben we een subtiele verbetering aangebracht door het consistent doorvoeren van de kantoornaam van de makelaar met een doorklikmogelijkheid naar zijn kantoorpagina. Zoiets valt als gebruiker nauwelijks op, maar maakt voor de makelaar een groot verschil. Het wordt zo nog makkelijker om contact op te nemen met de makelaar.’

Een directe link naar uw kantoorpagina vindt u nu:

  • in de zoekresultatenlijst, onder de prijs van het object. Zowel op desktop als de mobiele site;
  • in de kaartfunctie. Zodra een gebruiker op uw object klikt, verschijnt er een blokje met het object en een link naar uw kantoorpagina op funda;
  • in het blok van bewaarde huizen;
  • in het blok van Woning in Beeld op de homepage.

Naast de directe links naar uw kantoorpagina hebben we nog meer kleine wijzigingen doorgevoerd die uw kantoorleads ten goede komen. Zo is de tekst van uw makelaarskantoor bij deze klikbare links blauw gemaakt. Jurriaan: ‘Uit testen van onze UX-designers is gebleken dat gebruikers sneller klikken op een tekst als die blauwgekleurd is. Dan weten gebruikers direct dat het een link is en zullen ze sneller geneigd zijn erop te klikken.’

Honderdduizend extra views

Deze veranderingen vallen misschien niet erg op, maar maken absoluut een verschil. Het bezoek op de kantoorpagina’s is sinds de invoering van de verbeteringen structureel toegenomen met 19%. Dat zijn meer dan honderdduizend views per maand. ‘Kantoorleads moeten u uiteindelijk meer opdrachten opleveren,’ vertelt Jurriaan. ‘Daarom is het belangrijk dat u op uw kantoorpagina goed uitlegt wat u onderscheidt als makelaar. Wij zorgen voor de zichtbaarheid, u zorgt ervoor dat uw kantoorpagina up-to-date is.’

Lees meer over hoe u uw kantoorpagina kunt optimaliseren.

Meer binnen dit onderwerp