Leads genereren via uw objectpagina’s

 

‘Onderhoud ook contact als het niet direct raak is’

Als makelaar kunt u op verschillende manieren aan leads en klanten komen. Een daarvan is via de objectpagina’s op funda. We leggen u graag de mogelijkheden uit.

Bij funda doen we er alles aan om zoveel mogelijk bezoekers naar uw objectpagina te leiden, en ze vanuit daar contact met u te laten zoeken. We sturen woningzoekenden bijvoorbeeld pushmeldingen, hebben een ‘sticky’ contactblok op onze mobiele website en in de app, en ook op de website staat uiteraard het contactblok.

Objectleads funda

In het contactblok op de objectpagina staan vier mogelijkheden voor het genereren van objectleads:

1. Uw telefoonnummer.
Potentiële klanten kunnen u zo gemakkelijk bellen.

2. De button ‘Contact met de makelaar’
Deze knop leidt de bezoeker door naar uw contactpagina.

3. De optie ‘Plan een bezichtiging’
Klikt de bezoeker hierop, dan wordt direct een afspraakformulier getoond.

4. De knop ‘Download brochure’ of ‘Vraag brochure aan’
Hiermee kan een huizenzoeker uw brochure ofwel direct downloaden, of u laat hem een formulier invullen waarbij gegevens achtergelaten moeten worden. Die keuze is aan u.

Vanaf dan ligt de bal bij u, de makelaar, om de lead om te zetten in een daadwerkelijke klant.

Objectpagina als digitale etalage

Funda kan een belangrijke spil zijn in het verkrijgen van objectleads, weet ook Niels Orij van Makelaardij Van der Linden Almere. ‘Funda is een van onze digitale etalages waarin wij ons aanbod presenteren, zowel bestaand als nieuwbouw.’ Die etalage wil Orij het liefst zo compleet mogelijk inrichten. ‘We proberen altijd een video te plaatsen, net als plattegronden, een brochure en een 360 gradentour.’

‘We proberen de leads altijd zo spoedig mogelijk te benaderen’

Wat gebeurt er als een lead bij Orij terechtkomt vanaf een van zijn objectpagina’s? ‘We proberen de leads altijd zo spoedig mogelijk te benaderen, telefonisch of per mail,’ zegt hij. ‘Dan kunnen de wensen van de mogelijke klant direct besproken worden: wil hij een aankoop doen, een bezichtiging plannen? Daar wordt vervolgens een afspraak voor gemaakt.’

Contact houden

Het gebeurt natuurlijk ook dat leads geen klant worden. Toch onderhoudt Orij dan nog wel contact met de leads. ‘Wij proberen iedereen zoveel mogelijk te helpen bij hun zoektocht naar een nieuwe woning. Ook als het de eerste keer niet direct raak is. Zo houden we bijvoorbeeld een actief zoekersbestand bij. Zij horen het als eerste als er nieuwe objecten in de verkoop komen,’ aldus Orij.

Om zoveel mogelijk leads te genereren, zet Orij bij elk object alle mogelijkheden om leads te genereren in. Dat is ook handig voor de statistieken, want wist u dat u in de funda desk niet alleen precies kunt zien hoeveel views uw objectpagina’s hebben gekregen, maar ook hoeveel contactaanvragen daaruit zijn voortgevloeid?

Meer binnen dit onderwerp