Meer aandacht en meer relevante bezoeken met Toppositie

 

Wat is Toppositie?

Gebruikt u Toppositie al? Het is de advertentiemogelijkheid waarmee u zorgt voor meer aandacht voor uw objecten bij een veel bredere doelgroep. En dat zorgt weer voor meer relevante contactaanvragen.

Consumenten gebruiken internet de hele dag door. Elke minuut worden op Google zo’n 5 miljoen zoekopdrachten ingevoerd. Mensen willen graag snel antwoord op hun vraag en dus klikt ruim 37% gelijk op het eerste zoekresultaat. Daarna neemt dit percentage heel gauw af. Slechts 0,78% klikt door naar pagina twee van de zoekresultaten.

Boven de resultatenlijst

De les die u hier als makelaar uit kunt trekken? Direct zichtbaar zijn is essentieel, ook op funda. Een voorbeeld:

In 2019 werd 850.000 keer gezocht op woningen in de stad Utrecht, zonder verdere filters. De eerste pagina van de resultatenlijst werd dus ook 850.000 keer bekeken. Pagina twee nog maar 25.000 keer, pagina drie zo’n 15.000 keer. U ziet: het bereik van een object daalt snel wanneer deze op latere pagina’s van de zoekresultaten staat. Het is daarom zaak dat uw object zo hoog mogelijk in de lijst komt. Dat krijgt u voor elkaar met een zo volledig mogelijk ingevulde objectpagina. Toppositie zet uw object nog hoger: boven de zoekresultatenlijst.

Extra zichtbaarheid

Stel: Iemand zoekt een appartement met balkon van maximaal € 300.000 in Utrecht. Na de zoekopdracht op funda komen alle relevante objecten tevoorschijn in de resultatenlijst. Boven deze lijst staan opvallende, uitgelichte woningen. Dat zijn de objecten met een Toppositie; dat betekent dus extra zichtbaarheid. En die woningen hoeven niet eens in Utrecht te staan: als makelaar beslist u zelf bij de zoekers in welke plaats u een object onder de aandacht brengt.

Aangename verrassing

Toppositie houdt binnen de zoekopdracht alleen rekening met de plaats, prijs en eventueel aangegeven straal. Niet met overige aangevinkte filters zoals een balkon, tuin of zelfs type woning. Zo kan een object dat een paar weken geleden geplaatst is boven de resultatenlijst verschijnen, zelfs als het niet voldoet aan de volledige zoekopdracht. Zo kunt u de zoeker aangenaam verrassen.

Een win-winsituatie: aandacht voor het object én uw kantoor

Uw object met Toppositie is dus een van de eerste objecten die de zoeker ziet als hij een zoekopdracht op funda uitvoert. Zorg dus voor goede aansprekende foto’s om extra in het oog te springen. Onder elke Toppositie staat de naam van het makelaarskantoor dat het object uitlicht. Een win-winsituatie dus: aandacht voor het object én tegelijkertijd uw kantoor in de schijnwerpers.

U kunt Toppositie direct zelf uitproberen in de funda desk. Hulp nodig bij het instellen van het product? Bekijk dan de veelgestelde vragen.

Meer binnen dit onderwerp