Op deze 10 woorden werd in Q3 2019 het meest gezocht

 

Speel in op de behoeften van de consument

Welke woorden gebruikt een consument in zijn of haar zoektocht naar een ideale woning? Een interessante vraag, zeker voor u als makelaar. Daarom delen we elk kwartaal de top 10 van meest gezochte woorden, om u inzicht te geven in de wens van de woningzoeker en de kans om daarop in te spelen.

Met de functie ‘zoek in omschrijving’ kan een consument zoeken op een specifiek woord in de objectomschrijving. Het is een tool die veelvuldig wordt gebruikt: het zoeken naar een boerderij, een woning met een loft of een open keuken was nog nooit zo makkelijk.

Tegelijkertijd geeft het filter een interessant inkijkje in het zoekgedrag van de woningzoeker. Op welke woorden zoekt hij precies?

Dit zijn de meest gezochte woorden van het derde kwartaal van 2019:

  1. Gelijkvloers
  2. Vrijstaand
  3. Nieuw
  4. Bungalow
  5. Loft
  6. Dubbele bewoning
  7. Hoge plafonds
  8. Boerderij
  9. Kelder
  10. Zwembad

Zoek in omschrijving

De functie ‘zoek in omschrijving’ zoekt alleen in de omschrijvingsteksten van objecten. Het is daarom belangrijk dat de tekst zo volledig mogelijk is en bepalende kenmerken terugkomen in zowel de objectomschrijving als in de kenmerken. Zo komt een zoeker door één van de twee zoekwegen (filters of vrije tekstveld) te bewandelen vanzelf bij u terecht.

Wat kunt u met deze informatie?

Als makelaar wilt u dat uw objecten gevonden worden. Als u meer inzicht heeft in het zoekgedrag van de consument en diens behoefte aan de hand van zijn zoektocht, kunt u uw dienstverlening verder daarop aanscherpen. De consument zoekt vrij specifiek – welke woorden kunt u in uw objecttekst laten terugkomen om de zoeker aan te spreken? Denk daarom goed na over uw woordkeuze. Het gebruik van het juiste woord maakt echt een verschil uit en kan u zomaar extra kwalitatieve leads opleveren.

Verkoopt u binnenkort een woning met hoge plafonds en een kelder? Aan de hand van de top 10 van dit kwartaal is het zinnig om deze woorden terug te laten komen in de objecttekst. Tegelijkertijd is het belangrijk om de meest gezochte woorden alleen toe te passen mits ze van toepassing zijn. Niemand wordt blij van een object dat geen boerderij blijkt te zijn, of niet over zwembad blijkt te beschikken.

Lees volgend kwartaal weer mee

Niets zo veranderlijk als het weer – of het gedrag van consumenten. De top 10 is daarom een terugkerende serie. Want wie weet waar de consument over een tijdje behoefte aan heeft? Volgend kwartaal verschijnt er weer een update van de top 10 meest gezochte woorden.

Meer binnen dit onderwerp