Op uw verzoek: Blikvanger

 

Wat levert dit nieuwe product makelaars op?

Een product waarmee uw object én uw kantoor opvallen in de resultatenlijst. Dat was de wens die naar voren kwam, toen we onder makelaars naar behoeften informeerden. Onze productontwikkelaars gingen met deze wens aan de slag en vanaf 1 juli is het nieuwe product te bestellen. Product Owner Anne-Roos Hassing over Blikvanger.

‘Tijdens gesprekken met makelaars kwam de behoefte naar voren om je te kunnen onderscheiden in de resultatenlijst,’ legt Hassing uit. ‘En dan niet alleen met het object dat je als makelaar aanbiedt, maar ook met je eigen makelaarskantoor. Een dergelijk product was er inderdaad nog niet. Een mooie uitdaging dus.’

Samen rond de tafel

‘Een nieuw product ontwikkelen begint bij het gedetailleerd uitvragen van de wensen,’ vertelt Hassing over de startfase. ‘We hebben dus eerst met een groep makelaars gesproken, zodat ze konden aangeven aan welke eisen hun ideale product moest voldoen. De mogelijkheid om een kantoorlogo te tonen kwam hierbij steeds weer naar voren. Net als de mogelijkheid om meer en grotere foto’s te plaatsen, meer ruimte voor het object en ook een tekstvak waarin een unieke eigenschap van het object uitgelicht kon worden. Met die ingrediënten zijn we aan het ontwerpen geslagen. In een gebruikersonderzoek kwam naar voren dat ook huizenzoekers blij werden van deze extra functies.’

Het wordt meteen duidelijk: dit is een object dat de moeite waard is om even goed naar te kijken

Twee vliegen in één klap

Anne-Roos vindt het product goed gelukt. ‘We hebben het product Blikvanger genoemd. Zo wordt meteen duidelijk: dit is een object dat de moeite waard is om even goed naar te kijken. Verder zijn veel wensen die we van makelaars aangereikt hebben gekregen, verwerkt. Het is een product geworden waarmee het object direct vanaf de plaatsingsdatum te presenteren is met meer ruimte, meer foto’s, met een unieke eigenschap én een kantoorlogo. Zo maakt u een overtuigende eerste indruk bij huizenzoekers. En het mooie is: u werkt tegelijkertijd aan de naamsbekendheid van uw kantoor. Twee vliegen in één klap.’

Meer binnen dit onderwerp