'Vertel een uniek verhaal'

 

Met deze producten zet u uw object écht in de markt

Meer contactaanvragen en bezichtigingen? Sneller uw woningen verkopen? De ervaren makelaar zet dan natuurlijk funda Compleet in. Denk aan foto’s, 360°-foto’s, video’s en plattegronden. Maar haalt u op dat gebied echt alles eruit dat erin zit? Zorgt u ervoor dat die producten elkaar aanvullen? Carine Besamusca, Product Marketeer bij funda, legt eerst even uit hoe het níét moet.

En dat is: ‘Gewoon maar wat foto’s maken, een ‘dertien in een dozijn’-video van de stad of een slideshow uploaden, een plattegrond importeren als zijnde een foto, alles live zetten en op naar de volgende woning. Geloof het of niet, maar dit gebeurt nog steeds.’ Toch is Carine hoopvol gestemd: ‘Gelukkig zijn er genoeg makelaars die zichzelf en hun woningen optimaal presenteren. Je ziet dat hun aanbod op funda echt opvalt, meer bezoekers trekt en ze ook vasthoudt.’

Lees ook: Waarom video op funda belangrijk is, met tips van expert Barbara Frequin.

Gemiste kansen

Een optimale presentatie loont dus. ‘We hebben onze producten juist bedacht om elkaar aan te vullen. Om makelaars dat unieke verhaal te laten vertellen over de woning, de buurt, de mensen die er wonen. Dat fascineert de zoeker op funda,’ weet Carine. ‘Mensen zoeken een huis met een uniek verhaal.’ Met de juiste aanpak worden woningen op funda echt langer bekeken en zijn er meer contactaanvragen.

Ieder presentatie product is uniek

Maar wat is die juiste aanpak? Volgens Carine hebben alle opties van funda Compleet hun eigen kracht. ‘Mooie foto's zorgen voor die perfecte eerste indruk en zorgen voor het wel of niet aangeklikt worden in de resultatenlijst. Een korte video is weer perfect om een unieke sfeerimpressie te geven. Dat kan van de woning zijn, maar u kunt ook de mooie ligging benadrukken met een stukje dronevideo erin gemonteerd. Of laat de verkoper eens vertellen over de fijnste plekjes van het huis of de prettige buren. De beste aanpak verschilt natuurlijk per woning.’

En als u nu bijvoorbeeld hotspots toevoegt aan de 360°-foto’s, kan een zoeker vanuit zijn eigen stoel thuis of bij de makelaar op kantoor de woning laagdrempelig virtueel bezichtigen met een VR-bril, aldus Carine. ‘Hij kan virtueel door de woning lopen en zo een gevoel krijgen bij de woning en de verhoudingen.’

Tips

Om u als makelaar op weg te helpen, verzamelden we met Carine hier wat tips per presentatie product. En voor alle producten geldt: het helpt echt als u een specialist inhuurt.

Foto's

De eerste indruk is erg belangrijk. Een foto bepaalt immers of een zoeker vanaf de resultatenlijst doorklikt naar de woning. Huur daarom een (interieur)fotograaf in, die zorgt voor echt goede foto’s. Hij (of zij) weet namelijk niet alleen hoe belangrijk de eerste foto is, hij kan er ook een maken die opvalt.

Lees ook het artikel: Tips voor geslaagde interieurfoto’s.

Video

Een goede video onderscheidt zich en heeft een meerwaarde. Een saai, slecht en schokkerig filmpje jaagt juist kijkers weg; dat is slechte reclame voor zowel de woning als voor uw kantoor. Bedenk vooraf goed welk verhaal u wilt vertellen en hoe.

Lees ook het artikel: Video: een woning verkoopt zichzelf.

360°-foto's

Onderscheid u door met een speciale camera foto’s te laten maken die een hele ruimte tonen. Als u ook nog hotspots voor de navigatie toevoegt, kan een zoeker de woning vervolgens virtueel bezichtigen.

Lees ook het artikel: Virtuele bezichtigingen: unieke ervaring en de toekomst.

Meer binnen dit onderwerp