Voor ieder moment een ander funda-product

 

Optimaal presteren met het juiste middel op het juiste moment

Wie een object extra in de spotlight wil zetten kan bij funda kiezen uit verschillende producten, zoals Toppositie, Blikvanger en Woning in Beeld. Elk product heeft zijn eigen kracht en wordt op een ander moment of in een ander gebied ingezet. Accountmanager Joost Korse en collega’s in het vak leggen uit welk promotieproduct u wanneer gebruikt.

Accountmanager Joost Korse weet als geen ander hoe de vork in de steel steekt en geeft makelaars regelmatig advies als het gaat om een keuze maken tussen de verschillende producten. Korse: ‘Elk type object, regio en het moment in het verkoopproces vraagt om een ander product. Het draait om strategische keuzes maken. Wilt u een groter bereik, dan kunt u beter een Toppositie of een Woning in Beeld afnemen. Heeft u een woning die er echt uitspringt door een bijzonder kenmerk? Dan kan het best de Blikvanger worden ingezet.’

Toppositie: boven aan de resultatenlijst

Met een Toppositie staat uw woning een week of maand lang prominent boven aan de resultatenlijst. De kracht van dit Promotieproduct zit ’m in de doelgroepverbreding. Met een Toppositie omzeilt u de specifieke zoekfilters. Korse: ‘Stel, een consument zoekt gericht op een appartement met balkon en drie slaapkamers. Een woonhuis binnen die prijsklasse acht hij onmogelijk – dus die droom wordt weggestreept. Dan kan een Toppositie ervoor zorgen dat een woonhuis binnen die klasse wel opduikt, ondanks de specifieke zoekfilters.’

Een Toppositie wordt door de makelaar weleens gezien als een zoethoudertje voor de klant. Loopt het bezoek terug? Toppositie erin. Onterecht, vindt Korse. ‘Wie de Toppositie strategisch inzet, pakt nog gratis reclame mee ook. Uw kantoornaam staat namelijk in de resultatenlijst.’

Tientjes terugverdienen
Korse adviseert makelaars om de Toppositie bij de start van de verkoop in te zetten. ‘In deze markt staan objecten niet lang te koop, dus doet u er slim aan om de Toppositie direct de markt in te knallen. In plaats van twintig geïnteresseerden, krijgt u er misschien wel 25 en een bod van een paar duizend euro hoger. Zo heeft u die paar tientjes die u aan de Toppositie kwijt bent, zo weer terugverdiend.’

Ellen Aarts is makelaar in het dorp Rijen, tussen Breda en Tilburg: ‘Elk object krijgt bij ons standaard een Toppositie.’

Woning in Beeld: op de homepage van funda

Wie voor Woning in Beeld kiest, kiest voor bereik. En dat is bijzonder interessant voor woningen die een grote doelgroep kunnen gebruiken. Dat bereik kunt u zelf targetten. U kiest uit één, twee of drie provincies, of voor heel Nederland. Korse: ‘Persoonlijk zou ik het afraden om een Woning in Beeld in te zetten in een plaats als Rotterdam, daar wordt al genoeg op gezocht. Maar juist wel bij een woning in een klein plaatsje onder de rook van Rotterdam – een plaats waar iemand niet zo snel zou zoeken. U bereikt zo een heel andere doelgroep die misschien wel stapelverliefd wordt op uw object en alle dromen om in de stad te wonen laat varen.’

En hoe zit dat met de grootte van een object? De meeste Woningen in Beeld objecten zijn groot van stuk. Korse: ‘Laat u zich daar niet door afschrikken. Ook een rijtjeshuis is geschikt.’

Volgens de accountmanager wordt Woning in Beeld nog veel te weinig gebruikt, terwijl het zo’n krachtige optie is. ‘Ik zeg altijd maar zo: uw object staat met Woning in Beeld op de voorpagina van de grootste huizenwebsite van Nederland. Wilt u op de voorpagina van De Telegraaf, dan betaalt u hetzelfde bedrag, alleen dan per letter. En dan is het niet eens online meetbaar.’

De grootste problemen tackelen
Wie voor Woning in Beeld kiest, kiest voor het duurste product binnen de presentatieproducten. Dat is ook terug te zien in de cijfers. Een object wordt gemiddeld twaalf keer meer bekeken, en gevonden door een breed scala aan zoekers. Korse: ‘Veel makelaars ervaren het inzetten van een Woning in Beeld als het schieten met hagel – gevoelsmatig lijkt het te breed. Dan heb je ook nog de prijs die hen tegenhoudt, terwijl een Woning in Beeld juist de grootste problemen van een kantoor kan tackelen. Misschien verkoopt u net dat verborgen pareltje in een relatief onbekend dorp dat net een paar meter buiten een plaatsgrens ligt. Dan kan zo’n product juist de oplossing bieden.’

Makelaar Joep Vergunst uit Alphen aan de Rijn heeft meer dan genoeg ervaring met Woning in beeld. Hij zet dit in om aandacht voor een andere actie kracht bij te zetten.

Blikvanger: opvallen in de zoekresultatenlijst

Een woning met bijzondere USP’s die niet direct zichtbaar zijn, leent zich uitstekend voor een Blikvanger. Stel: U heeft een object met een prachtige keuken en weids uitzicht, dan wilt u deze USP’s met foto’s uitlichten. Een 100% duurzame woning? Dan maakt u volgens Korse slim gebruik van het product door dit te benoemen in het tekstlabel: ‘Ik chargeer een beetje, maar in kleinere plaatsen valt u op met de fotomozaïek, afhankelijk van de foto’s. In grote steden werkt het tekstlabel het best.’ Kiest u voor de laatste optie, blijf dan weg van clichés en zorg voor een call to action, of voor humor. Dertien in een dozijn-slogans zetten geen zoden aan de dijk. Korse: ‘Een tekst als ‘tuin op het zuiden’ verleidt doorgaans niet genoeg om door te klikken.’

Staat uw object al zo’n twee, drie maanden in de verkoop? Dan is de Blikvanger volgens Joost een ideaal middel om uw object een extra boost te geven. Het is volgens hem dan ook eerder een langetermijnproduct dan een quick win.

Combinatie van producten

Wilt u meer weten? U kunt er ook voor kiezen om verschillende producten te combineren. Zoals bijvoorbeeld de Toppositie met een Blikvanger, een sterke combinatie. Korse: ‘In een stad als Amsterdam pak je dan direct twee voordelen: mensen zoeken al op de plaats, maar u bent extra zichtbaar en hebt tegelijkertijd full exposure.’ Of combineer eens een Blikvanger met een Woning in Beeld. Zo combineert u de bijzondere USP’s met een breed publiek, ideaal voor buiten de Randstad.

Meer binnen dit onderwerp