Zo wordt u gevonden via ‘Zoek een makelaar’

 

Bovenaan in de ‘Zoek een makelaar’-lijst

Verkoopt een consument een huis, dan zoekt hij negen van de tien keer ook een makelaar. Dat kan via aanbevelingen van vrienden of buren, maar ook via funda; de ‘Zoek een makelaar’-functie op onze homepage helpt consumenten een NVM-makelaar te vinden die bij ze past. Misschien bent u dat wel.

Consumenten die op zoek zijn naar een makelaar filteren meestal op hun eigen locatie. Houdt u kantoor in een grote stad of regio, dan is de kans groot dat u tussen tientallen andere kantoren een beetje ondergesneeuwd raakt. Het goede nieuws: daar kunt u iets aan doen.

Onder of boven de balk?

Belangrijk om te weten: funda maakt eerst een selectie op basis van het vestigingsadres van het makelaarskantoor. Zo wordt er onderscheid gemaakt tussen makelaarskantoren die gevestigd zijn in de plaats waarop gezocht wordt en makelaarskantoren die daar niet zijn gevestigd, maar er wel werkzaam zijn.

Neem bijvoorbeeld een makelaarskantoor in Volendam dat ook werkzaam is in Purmerend. Wanneer een consument zoekt naar een makelaar in Purmerend, komt hij dit kantoor in de zoekresultaten tegen onder een blauwe balk met de tekst: onderstaande makelaars zijn niet gevestigd in Purmerend, maar zijn er wel werkzaam. Zowel de resultatenlijst boven de blauwe balk als daaronder wordt op dezelfde manier gesorteerd op basis van een rekensom, ofwel: een algoritme.

‘Zoek een makelaar’: het algoritme

Hoe komt u hoger te staan in de resultatenlijst? Daarvoor moet u weten dat de lijst wordt samengesteld op basis van een algoritme. Per makelaarskantoor wordt een getal berekend door de hoeveelheid zichtbaar aanbod (te koop én verkocht) van dat kantoor, op alle kanalen, te vermenigvuldigen met de compleetheid van de kantoorpagina.

Volledige kantoorpagina

In de funda desk kunt u zien hoe compleet uw kantoorpagina is en welke aspecten u nog toe kunt voegen om uw pagina completer te maken. Dan ziet u ook meteen wat dit voor uw ‘compleetheidspercentage’ doet. Voegt u bijvoorbeeld kenmerken toe aan uw kantoor – diensten, specialismen of doelgroep – dan is uw pagina 10% completer dan daarvoor. Als u uw openingstijden en telefonische bereikbaarheid toevoegt, scheelt dat 18%. Zo ziet u maar hoe belangrijk het compleet vullen van de kantoorpagina is.

Compleet beeld van makelaarskantoor

Bij funda leggen we zo de nadruk op die kantoorpagina, omdat we het belangrijk vinden dat consumenten een zo compleet mogelijk beeld krijgen van makelaars. Alleen zo kunnen zij het voor hen geschiktste kantoor kiezen.



En u? U houdt daar alleen maar meer en kwalitatief betere leads aan over. Tijd om uw kantoorpagina volledig te maken dus.

Meer binnen dit onderwerp