Zo genereerde HOOG.design website traffic van de ideale doelgroep

Achtergrond

HOOG.design is een toonaangevend platform voor exclusieve woon- en tuininspiratie. Het platform biedt bezoekers de mooiste binnenkijkers en projecten van architecten op het gebied van luxe keukens, badkamers, tuinen, vloeren, designmeubels, interieurbouw, villabouw, domotica en meer. En: met één klik komen ze terecht bij de verantwoordelijke ontwerpers.

HOOG.design wilde de naamsbekendheid verder laten groeien onder woonconsumenten in het luxesegment. Een campagne op funda leent zich hier goed voor, omdat deze groep hier sterk vertegenwoordigd is: 80% van de miljoenen bezoekers zit op funda voor inspiratie voor het huidige of toekomstige huis.

Zo pakten we het aan

Om woonconsumenten in het luxesegment te bereiken, is de campagne specifiek getarget op ‘serieuze zoekers’ en objecten met een vraagprijs van 1 miljoen en hoger. We kozen voor impactvolle bannerformaten met een hoge viewability op de meest relevante plekken op zowel desktop als mobiel.

'Samenwerken met funda was een logische keuze vanwege de mogelijkheid om onze doelgroep perfect te targeten. Door op de juiste plek zichtbaar te zijn op funda en onszelf te positioneren als de Michelingids van luxe wonen, bereiken we nu mooie resultaten. '

- Maarten van den Hoogen, founder HOOG.design

Dit zetten we in

Posities: de display advertising formaten billboard, halfpage ad & mobile halfpage ad zichtbaar in de resultatenlijst, het foto-overzicht, op objectpagina’s en bij objectfoto’s.

Targeting: campagne werd getoond bij objecten vanaf 1 miljoen en aan serieuze zoekers.

Periode: 29 april t/m 23 mei 2022.

Onderzoek: tijdens de campagneperiode voerden we brand lift onderzoek uit om de impact te meten.

Dit leverde het op

  • De targeting opzet bleek een goede greep: alle posities scoorden ver boven benchmark.
  • Het bouncepercentage van 7,44% op verkeer vanuit funda was opvallend laag.
  • Eenmaal op HOOG.design bleven bezoekers opvallend lang op de site.
  • Bezoekers klikten binnen het platform door naar minimaal vier andere pagina’s.

+11,2%

algehele brand lift*

+6,1%

actie-intentie*

1,72%

CTR billboard (benchmark 0,1%)

0,4%

CTR halfpage (benchmark 0,1%)

* Resultaten gemeten in brand lift onderzoek.

Wesley Butot

Ook jouw doel en
 doelgroep bereiken?

Wesley denkt met je mee!

Onze advertisingconsultants adviseren je graag over de beste campagne-aanpak voor jouw uitdaging. Mail ze op adverteren@funda.nl.