Onderzoek: Klussen populair tijdens coronacrisis

Inmiddels houdt de coronacrisis ons alweer ruim vier weken in een ‘intelligente lockdown’. Langzaamaan lijken we de nieuwe werkelijkheid te accepteren. En die werkelijkheid speelt zich voornamelijk thuis af. Wat voor impact heeft dat op ons gedrag in- en om het huis? Wij zochten het voor je uit.

Van thuiswerken naar thuis klussen

Niet meer elke ochtend en avond in de file staan, geen lange treinreizen naar kantoor; nu Nederland massaal thuiswerkt, houden we ineens een hoop tijd over. Tijd die we graag nuttig besteden.

Aan klusjes geen gebrek, want door dat thuiswerken word je dagelijks geconfronteerd met die muur die wel een likje verf kan gebruiken, die plinten die je nog moet leggen of die stapel boeken waar je nog een oplossing voor moet vinden. De losse eindjes in huis dus. En tijdgebrek is nu geen excuus meer om ze uit te stellen.

We vroegen bezoekers op funda.nl of ze tijdens deze coronacrisis meer zijn gaan klussen. Hierop antwoordde 24% van de ondervraagden dat dit inderdaad het geval was.

Kleine klusjes, de tuin in en een nieuwe inrichting

Vragen we deze klussers wat ze dan precies aanpakken óf willen aanpakken, dan noemt 39% de klusjes in- en om het huis. Kortom, de dingen waar je elke dag tegenaan kijkt nu je kantoor zich heeft verplaatst naar de woon- of studeerkamer. Oplettende verfproducenten en bouwmarkten kunnen hier nu dus perfect op inspelen.

30% pakt de tuin aan in deze crisistijd. Wat gaat er immers boven een lunchpauze in eigen tuin? Een fijne break van al dat binnen zitten, zeker nu de zon weer begint te schijnen. En dan is het natuurlijk wel zo prettig als de tuin er netjes bij ligt.

Een kleiner deel van ondervraagde bezoekers, namelijk 8%, pakt het interieur aan. Begrijpelijk, want hoe vaker je thuis bent, hoe meer het opvalt dat het bankstel aan vernieuwing toe is. Lezen jullie mee, interieurzaken? Dit is namelijk het moment om binnen te komen bij de doelgroep.

Bereik de funda-bezoeker ook nu

Dat consumenten meer tijd hebben in deze crisis zie je ook terug in onze bezoekersaantallen. Vorige week hadden we bijvoorbeeld het hoogste aantal bezoekers van het jaar. En dat is goed nieuws voor adverteerders. Want met een campagne gericht op woningbezitters bereik je ook in crisistijd je doelgroep.

Benieuwd naar de mogelijkheden? Onze advertising consultants vertellen je graag over alle advertentiemogelijkheden op funda. Neem vrijblijvend contact met ze op.

Bekijk advertentiemogelijkheden

-------

Dit onderzoek van funda is opgebouwd aan de hand van een ingevulde vragenlijst door websitebezoekers in de periode van 6 t/m 9 april 2020. 4.533 respondenten vulden de vragenlijst in.

Friso Plaizier

Friso praat je graag bij over onderzoek op funda

Nieuwsgierig? Friso en zijn collega-advertisingconsultants vertellen je alles over onze bezoekers en de mogelijkheden voor jou als adverteerder. Stuur ze een bericht: sales@funda.nl of bel direct (020) 561 82 29.