Tips Promoten Kantoor & Diensten

16% meer zichtbaar met Podiumplaats

- leestijd

Prominent in beeld op maar liefst drie plekken

Onze nieuwe Podiumplaats-advertentie wordt gemiddeld 16% vaker gezien door bezoekers dan de vroegere Makelaar in de buurt-advertentie. Met Podiumplaats brengt u uw kantoor op drie prominente plekken op funda onder de aandacht.

Podiumplaats is de nieuwe naam van onze vroegere Makelaar in de buurt-advertentie. Behalve de nieuwe naam wordt de advertentie nu op meer en ook op prominentere plekken op funda getoond. Hierdoor zien bezoekers uw advertentie 16% vaker. En hoe vaker zij uw kantoornaam en logo zien, hoe meer dit bijdraagt aan de naamsbekendheid van uw kantoor.

Geef uw kantoor een Podiumplaats
Toon uw makelaarskantoor op drie prominente posities op funda
Stel Podiumplaats in via de funda desk

Hoe hebben we dit onderzocht?

We hebben bijgehouden hoe vaak Podiumplaats-advertenties tussen half september en half oktober van dit jaar gemiddeld per dag werden bekeken (aantal impressies) en hoe vaak erop werd geklikt door bezoekers. Deze resultaten hebben we vergeleken met het aantal impressies en kliks op de vroegere Makelaar in de buurt-advertenties in dezelfde periode vorig jaar.

Anders dan bij Google of Facebook betaalt u bij Podiumplaats niet meer als uw advertentie vaker getoond wordt

Het aantal advertenties dat in deze twee periodes werd geplaatst, was voldoende om conclusies uit te kunnen trekken. Om een valide vergelijking te maken, hebben we daarnaast in het onderzoek rekening gehouden met het aantal bezoekers op de site, dat vorig jaar hoger was dan in dezelfde periode dit jaar.

Meer impressies, zelfde aantal clicks

Uit ons onderzoek blijkt dat het aantal impressies – dus hoe vaak de advertentie is gezien – per makelaar, locatie en dag bij Podiumplaats-advertenties gemiddeld 16% hoger lag dan bij de Makelaar in de buurt-advertenties. Het aantal mensen dat op de advertentie klikt, is ongeveer gelijk gebleven.

Vaste prijs

Bij Podiumplaats betaalt u niet méer als uw advertentie vaker getoond wordt of als er meer op wordt geklikt, zoals dat bij adverteren via Google of Facebook vaak wel het geval is. U betaalt een vast bedrag, ongeacht hoeveel mensen uw advertentie zien of erop klikken.

Meer over dit onderwerp