Tips Kantoor & Diensten Naamsbekendheid

‘Wij adverteren op funda voor meer aankoopklanten’

Laatst bijgewerkt op - leestijd

Waarom Gert-Jan Scholten Makelaardij Podiumplaats niet kon laten liggen

Als makelaar wil je gezien worden. Op straat, maar ook online. Adam Hague van Gert-Jan Scholten Makelaardij gebruikt Podiumplaats om op te vallen onder aankoopklanten. ‘In onze regio hebben we vooralsnog een Podiumplaats-monopolie.’

Wie in de omgeving van het Gelderse Eerbeek op zoek is naar een huis, kan er niet omheen: onderaan de zoekresultaten kom je standaard een grote advertentie van Gert-Jan Scholten Makelaardij tegen. ‘Huis kopen? Schakel ons in als aankoop- en hypotheekadviseur’, staat er. Met op de begeleidende foto alle vier de medewerkers van het kantoor.

Regionaal weinig vraag naar aankoopmakelaar

Aankopende klanten in de advertentie aanspreken is een bewuste keuze van makelaar Adam Hague. Gert-Jan Scholten Makelaardij werkt niet in een grote stad, maar in kleinere dorpen als Brummen, Eerbeek en Loenen. ‘Verkoopklanten weten ons goed te vinden, maar in onze regio gebruiken mensen aankoopdiensten een stuk minder. Daarom willen we juist onze dienst in de advertentie benadrukken.’

En dat lukt al aardig: omdat Gert-Jan Scholten Makelaardij als enige makelaar in deze omgeving met een Podiumplaats adverteert, is het kantoor prominent te zien. Onder de zoekresultaten van objecten, bij de resultatenlijst van Zoek een NVM-makelaar en op de buurtpagina’s van Brummen, Eerbeek en Loenen. ‘Dat is best frappant’, vertelt Hague. ‘We staan altijd bovenaan en hebben een soort Podiumplaats-monopolie. Zonder mijn collega’s uit de buurt tekort te willen doen: je kan als ondernemer zo’n kans niet laten liggen.’

Nieuwe slimme weg

Hague gelooft heilig dat het makelaarschap hand in hand gaat met een gezonde ondernemersgeest en dus maakt hij graag gebruik van verschillende marketingmiddelen. Zo krijgt elke woning een persoonlijke woningvideo, omdat dit zorgt voor een hogere ranking op funda. Ook adverteert Gert-Jan Scholten Makelaardij in huis-aan-huisbladen. Allemaal manieren om zichtbaar te zijn.

Hague: ‘Ik denk dat we met Podiumplaats een nieuwe, slimme weg inslaan door te adverteren met een tekst die de lading dekt: je kunt bij ons terecht voor aankoopdiensten en we hebben een hypotheekadviseur in huis.’

Die hypotheekadviseur staat ook op de begeleidende foto van de Podiumplaats. Dat vindt Hague belangrijk, omdat het team de drijvende kracht achter de dienstverlening is en hij graag het persoonlijke aspect benadrukt. ‘Je ziet direct de gezichten achter een kantoorlogo, de mensen die de dienstverlening waarmaken.’ Wie vervolgens meer wil weten, klikt via de Podiumplaats door naar het kantoorprofiel. Hague: ‘Daar begint de eerste kennismaking en lees je wie wij zijn en waar we voor staan. Een snellere kennismaking kan bijna niet.’

Laat je kantoor en diensten zien op drie prominente posities op funda
En zet jezelf in de spotlight als dé lokale expert

Stel Podiumplaats in via funda desk