7 praktische tips voor uw profielpagina

 

Uw kantoor professioneel in de spotlight

Met Kantoorprofiel Pro heeft u meer mogelijkheden om uw kantoor op funda te presenteren. Hoe maakt u daar optimaal gebruik van? Door rekening te houden met wat potentiële (ver)kopers van u willen weten. Dat hebben we voor u onderzocht. We geven u zeven tips.

Kantoorprofiel Pro biedt u verschillende mogelijkheden om de naamsbekendheid van uw kantoor op funda te vergroten: een uitgebreide profielpagina, een opvallend contactblok op uw objectpagina’s en een voordeel in de rangschikking van de resultatenlijst van ‘NVM-makelaar zoeken’.

Maakt u nog geen gebruik van Kantoorprofiel Pro? Upgrade uw pagina eenvoudig via de funda desk.

Op zoek naar de perfecte match

We hebben onderzocht waar consumenten naar kijken als zij op zoek zijn naar een makelaar: wat willen ze graag weten over het makelaarskantoor? Welke informatie slaan ze over? En op basis van welke informatie maken aan- en verkopers hun keuze voor een makelaar?

Uit het onderzoek kwamen onderstaande inzichten naar voren die u kunnen helpen om Kantoorprofiel Pro effectief in te zetten.

1. Laat het hele team meewerken

Consumenten maken een eerste selectie uit de zoekresultaten voor makelaars op basis van het aantal medewerkers dat een kantoor heeft, de kantoorbeoordelingen en het aantal verkochte objecten. ‘Ik zoek een kantoor dat niet te groot is en niet te klein. Een kantoor met een medewerker of zes zou precies goed zijn,’ aldus een van de ondervraagden. Bij een groot kantoor met veel medewerkers verwachten ze veel expertise, maar ook een minder persoonlijke behandeling. Bent u een groot kantoor, maak uw uitstraling dan persoonlijker door bijvoorbeeld de medewerkers van het team voor te stellen.

2. Tot in de details

Het lijken misschien onbelangrijke details, maar consumenten letten ook op zaken als het oprichtingsjaar van uw kantoor, de koepelorganisaties en certificaten. Het geeft hun een indruk van uw ervaring en expertise. Vul alle kenmerken van uw profielpagina dus zo volledig mogelijk in. De details kunnen het verschil maken of een klant u wel of niet meeneemt in de selectie. Daarbij is volledigheid ook van invloed op de ranking in de zoekresultaten.

3. Wees die lokale held

Consumenten willen weten welke makelaar voor hen relevante ervaring heeft, met gelijkwaardige huizen in hun buurt. Ze zoeken op de profielpagina naar elementen die hierover informatie geven: uw werkgebied, de locatie van uw kantoor, uw huidige aanbod van woningen, in het verleden verkochte woningen en de beoordelingen van klanten. Laat duidelijk in uw kantoorbeschrijving zien dat u specifieke kennis heeft van de lokale buurt en vermeld dit bijvoorbeeld ook in uw kantoorslogan.

4. Laat ook de kleine foto’s spreken

Op zoek naar geruststelling en bevestiging kijken consumenten ook naar de foto’s van de medewerkers en de informatie die daarbij staat om een indruk te krijgen van het aantal makelaars dat werkzaam is op het kantoor. Zo werd op basis van de foto’s over een kantoor in het onderzoek gezegd: ‘Zij stralen meer plezier en passie uit.’ Bij een ander kantoor was echter het oordeel: ‘Deze medewerker lijkt net afgestudeerd. Ik zoek een team met meer ervaring.’ Kies voor een stijl die past bij uw kantoor en houd bij medewerkersfoto’s ook rekening met het nieuwe formaat: vierkant.

Lees ook de tips die portret- en brandingfotograaf Wijnand Geuze hiervoor geeft.

De meeste consumenten willen een gevoel krijgen bij de persoonlijkheid van uw makelaarskantoor

5. Vereenvoudig de klik met uw kantoor

Waar zit ’m die klik met het kantoor die consumenten zoeken:in de feiten of in het gevoel? Er is niet één antwoord op deze vraag, net zoals er niet één type consument is. Wat uit onderzoek naar voren komt, is dat de meeste consumenten een gevoel willen krijgen bij de persoonlijkheid van uw makelaarskantoor. Gebruik de grotere headerfoto om dit beeld goed over te brengen. Denk na over wat u met deze foto wilt uitstralen: betrokkenheid, professionaliteit? Let erop dat de foto goed uitkomt op zowel mobiel, desktop als tablet. Een fotograaf kan u hierbij helpen.

6. Gebruik de aantrekkingskracht van video

Met de nieuwe mogelijkheid om video onder de header op uw profielpagina te zetten brengt u nog meer persoonlijkheid over. Laat hier uw aanpak en uw team zien. Ook hier geldt: werk met professionals. Als u nog geen goede video heeft, gebruik dan liever goede foto’s.

7. Consistentie, consistentie, consistentie

Tot slot: met zo veel opties wordt het steeds belangrijker om op de consistentie van uw merk te letten. Ook de consistentie, de continuïteit van uw eigen website. Dit draagt bij aan de professionele uitstraling van uw kantoor. Zo maakt u van een klik met de muis een klik met uw kantoor.

Meer binnen dit onderwerp