'Adverteren doe ik voor naamsbekendheid'

 

Waarom deze makelaar adverteert op funda

Voor makelaars is een goede reputatie essentieel. Promotie van uw kantoor kan hieraan bijdragen, weet makelaar Eran Hausel van Heeren Makelaars. Daarom adverteert hij met enige regelmaat op funda. ‘Dat doe ik voornamelijk voor de naamsbekendheid van mijn kantoor.’

Natuurlijk wil hij, net als andere makelaars, graag zijn objecten verkopen, zegt Hausel. Maar liever zet hij in op de langere termijn. Niet van object naar object hoppen, wel: ‘Naamsbekendheid genereren. Niet voor mijzelf, maar voor mijn kantoor. Dat heet niet voor niets Heeren Makelaars en niet Eran Hausel Makelaars. Want wat als ik ooit wil stoppen? Of als ik een dag vrijneem, maar mensen mij verwachten? Ik heb liever dat klanten komen voor het kantoor. Want als ik het ooit wil verkopen, is mijn bedrijf natuurlijk meer waard als het niet volledig is opgehangen aan mij.’

Makelaar in de buurt Advertentie

Dat betekent dat Hausel onder meer gebruikmaakt van de Makelaar in de buurt Advertentie op funda. Hausel: ‘Juist omdat die advertenties niet supergroot getoond worden, maar subtiel ónder het huizenaanbod, zijn potentiële klanten zich misschien niet altijd even bewust ervan dat ze mijn advertentie zien. Maar onbewust werkt dat wel: als mensen continu Heeren Makelaars voorbij zien komen, blijven we hangen. Goed voor de naamsbekendheid dus!’

Advies op maat

Kost het niet heel veel tijd om advertenties te maken en uit te zetten? ‘Nee,’ zegt Hausel, ‘en het kost zeker geen moeite. Ik laat me namelijk altijd adviseren door funda, bijvoorbeeld over zoekwoorden die ik moet gebruiken. Natuurlijk heb ik zelf ook een bepaalde visie, en mijn marketingcollega op kantoor ook, maar we luisteren wel naar funda. Daar ligt de expertise.’

Hausel vervolgt: ‘Zo adviseerde funda ons voor welke postcodegebieden we het beste konden adverteren. Ook keken ze mee naar de afbeeldingen die wij in onze advertenties gebruiken. We hadden zelf ons logo gekozen, maar ons is verteld dat het beter is om drie verschillende afbeeldingen te nemen. Dat hebben we nu gedaan, waaronder een teamfoto. Daarmee genereer je namelijk een veel hogere klikratio.’

Resultaten

Nog een voordeel: Hausel ontvangt aan het eind van de campagne automatisch een eindrapportage. Tijdens de campagne kan hij op aanvraag de resultaten van zijn campagne toegestuurd krijgen. In die rapportages staat precies wat de click-through rate van zijn advertentie is, oftewel: hoe vaak mensen erop klikken. In het geval van Hausel lag zijn laatste rapportage – tot zijn tevredenheid – ver boven het gemiddelde.

Wilt u ook advies over campagnes via funda, of heeft u een vraag over adverteren op funda in het algemeen? Wij staan u graag te woord via 020 - 561 8200. U kunt ook mailen op sales@funda.nl.

Meer binnen dit onderwerp