De nieuwe Barometer: kansen in tijden van corona

 

Meer cijfers, meer inzichten en meer inspiratie

In de nieuwe funda Barometer blikken we terug op een bewogen halfjaar. Deze editie is uitgebreid met nog meer invalshoeken om uw prestaties te bekijken. Aan de hand van data, consumentenonderzoeken en interviews met experts bieden we u de laatste inzichten in de huidige woningmarkt.

Download de funda Barometer

Onder de titel ‘De markt in beweging: kansen in tijden van corona’ beschrijft de nieuwste editie van de funda Barometer (Zomer 2020) het eerste halfjaar van 2020, een bijzondere periode waarin we te maken kregen met een pandemie die het normale leven op zijn kop zette. Net als in eerdere edities publiceren we de laatste cijfers – landelijk en per regio – over de prestaties van alle objecten op funda: het bereik, de interesse ervoor en het contact dat ze opleverden. In vergelijking met een jaar geleden zien we dat de markt meer in beweging is dan ooit.

Bekijk en vergelijk

Ook in roerige tijden liggen er kansen om te verbeteren, door uw klanten goed advies te geven dat is onderbouwd met recente cijfers. Bekijk met de Barometer en uw eigen statistieken in de funda desk hoe uw objecten presteren ten opzichte van de rest van de markt op de onderdelen van de funda funnel. Om samen met uw klant te bepalen waar verbetering mogelijk is. Of om bevestigd te zien dat u het al goed doet!

Nieuwe invalshoeken

De Barometer toont de recentste cijfers voor het aantal impressies, views en leads, voor heel Nederland. Ook ziet u hoe de verdeling is over het land, per prijsklasse, per woningtype, per gebruiksoppervlakte en per aantal kamers. Nieuw in deze editie is een uitsplitsing per energielabel, per bouwperiode, per maand, per dag en zelfs per uur.

De Barometer laat zien waarin uw kantoor extra goed presenteert

Met de Barometer heeft u een instrument in handen waarmee u uw toegevoegde waarde direct kunt aantonen. We horen van makelaars dat zij de Barometer regelmatig gebruiken om potentiële klanten te laten zien waarin hun kantoor extra goed presteert in de regio. Om hen zo te overtuigen voor hun kantoor te kiezen. Maar de cijfers helpen ook om de verwachtingen van klanten te managen.

Extra studeerkamer en tuin

In deze editie publiceren we de resultaten van drie recente onderzoeken onder consumenten. Allereerst vroegen we naar hun vertrouwen in de markt. Ook waren we benieuwd of hun woonwensen nog waren veranderd door de crisis. Daaruit blijkt dat een extra studeerkamer en een tuin nu veel belangrijker zijn geworden. Ten slotte hebben we onderzocht hoe consumenten de toegevoegde waarde van de makelaar juist nu zien. Zowel die van de verkoopmakelaar als de aankoopmakelaar.

Experts aan het woord

We hebben de nieuwste Barometer uitgebreid met een aantal interviews. Zo vroegen we consumenten naar hun afwegingen tijdens het kopen en verkopen in coronatijd. En collega-makelaars uit alle windstreken vertellen wat de coronacrisis voor hun kantoor heeft betekend. Ook interviewden we gedragseconoom Kim Fairley. Zij vertelt wat onzekerheid doet met consumenten en hoe u daar als makelaar het beste mee omgaat. Kortom, doe uw voordeel met deze nieuwe editie van de funda Barometer!

Download de Barometer


Meer informatie over het meten en optimaliseren van uw prestaties? Neem op met accountmanagement@funda.nl.

Meer binnen dit onderwerp