Groot fan van Woning in beeld

 

‘Dit is een goed middel om extra aandacht te genereren’

Het woningaanbod op funda is behoorlijk groot. Gelukkig zijn er verschillende manieren om woningen onder de aandacht van de zoeker te brengen. Bijvoorbeeld met Woning in beeld, waarmee een huis een maand lang op de homepage van funda te vinden is. Joep Vergunst, specialist bestaande bouw bij Koppes Makelaardij in Alphen aan de Rijn, is fan.

Dit twintig medewerkers tellende kantoor, dat in 2017 nieuwbouwmakelaar van het jaar werd, heeft diverse specialismen in huis, van VvE-beheer tot huurbemiddeling. Vergunst heeft een sterke visie over de verkoopstrategie van objecten, in alle fases van het proces. ‘We rollen in één keer alle middelen op een eenduidige manier uit,’ vertelt hij. ‘Funda is er daar één van.’

Een van de favoriete producten van Vergunst op funda is Woning in beeld: het product waarmee een object een maand lang op de homepage van funda staat. Dit levert het object maximale exposure. Extra bekijks dus, en extra gemak voor de zoeker: die kan immers met één klik het object bekijken.

‘We hebben voor elk object een duidelijke strategie’

Combineren met een actie

Vergunst en zijn collega’s zetten Woning in beeld op twee manieren in. ‘We doen het altijd in combinatie met een wijziging van de aanmelding, met een actie dus. Dat kan zijn dat de prijs is verlaagd of als we nieuwe foto’s hebben, bijvoorbeeld omdat het zomer is geworden.’ Maar waarom? ‘Zo’n actie zoals nieuwe foto’s heeft alleen waarde als zoekers ervan op de hoogte raken. Maar wijzigingen worden alleen gepusht naar mensen die het object volgen via funda. Dat is vaak maar een selecte groep. Dan wil je de rest ook meenemen.’

Bovenaan staan

Woning in beeld zijn dus objecten die op de homepage van funda.nl worden getoond aan zoekers in een bepaalde provincie of heel Nederland.

‘Als een object een bredere doelgroep verdient, targetten we het buiten de regio’

Dat is meteen de tweede reden dat Vergunst Woning in beeld inzet. ‘Als we denken dat een object een bredere doelgroep verdient dan alleen Alphen, kunnen we met dit product ook andere zoekers bereiken.’ Vaak is dat bij objecten in het hogere segment. ‘We liggen vlak tegen Noord-Holland aan, een woning hier kan dus best interessant zijn voor iemand die, zeg maar, wel zoekt in Aalsmeer, maar Zuid-Holland niet meepakt. Dan helpt Woning in beeld om die zoekers toch even te prikkelen. Maar je kunt je ook voorstellen dat je voor Randstedelingen die rust zoeken zowel met een boerderij in Friesland als een boerderij in Brabant kunt concurreren, al liggen die hemelsbreed ver bij elkaar vandaan.’

Werkt uitstekend

Vergunst volgt de resultaten van Woning in beeld minutieus. ‘Het is niet goedkoop, maar het werkt uitstekend. Zo simpel is het. Als we het inzetten bij een object dat een beetje is ingedut, zien we direct de bezoekersaantallen op funda stijgen, krijgen we weer contactaanvragen en plannen we opnieuw bezichtigingen.’

5 strategische tips van Joep Vergunst

  1. Gebruik Woning in beeld niet alleen om je ‘omhoog’ te kopen, maar combineer het met een ‘actie’ in de aanmelding.
  2. Stel een geïntegreerde strategie op per huis.
  3. Schiet geen losse flodders, maar ga met een grote knal de markt op, met alle middelen tegelijk.
  4. De huidige tijd is die van snelheid, van Bol.com en Coolblue: vandaag besteld, morgen in huis. Reageer dus snel op aanvragen, mails en andere contactvormen.
  5. Hoe hoger de druk is (op zowel jezelf, de markt, als de klant) hoe belangrijker de communicatie.

Meer weten over Woning in beeld en hoe u dit product kunt bestellen? Dat kan hier.