In één keer goed met funda Compleet

 

‘De complete presentatie doet klanten naar bezichtigingen komen’

Makelaar Stefan Reijsoo heeft behoorlijk wat ervaring met funda Compleet. Hij gebruikt het product al jaren. ‘We zijn een klein kantoor en willen daarom zo efficiënt mogelijk te werk gaan. We willen een plaatsing in één keer goed doen, met een zo mooi mogelijke presentatie en zo compleet mogelijk.’

Reijsoo is makelaar en eigenaar bij Mooi Makelaardij, een klein kantoor in Amstelveen dat gespecialiseerd is in aankoop, verkoop en taxatie in Amstelveen en omgeving. Ook woningen in Amsterdam-Centrum staan tussen het aanbod. ‘Doordat we funda Compleet standaard inzetten, besparen we onszelf een hoop tijd. Het scheelt een heleboel heen-en-weer gecommuniceer met je klant over die ene foto. En het levert een tevreden verkoper op.’

Funda is de etalage van de makelaar

Waarom vindt hij het zo belangrijk om zijn aanbod compleet te presenteren? Reijsoo is stellig: ‘Volgens mij zorgt elke makelaar nu dat een object zo goed en compleet mogelijk op funda komt. Althans, dat is wat ik om me heen zie. Dat zien je klanten dus ook. Zij willen allereerst dat hun woning goed verkoopt, maar ze willen ook een beetje trots zijn op hoe die woning erbij staat. Kunnen ze met een gerust hart die foto’s delen op Instagram en WhatsApp. En potentiële verkopers zien hoe goed we hun woning zullen presenteren. Vroeger was de etalage van de makelaar belangrijk, nu is funda die etalage, dus moet je woning daar goed staan. Zo simpel is het.’

Werken met professionals

Met funda Compleet kunt u uw presentatie verrijken met plattegronden, 360° foto’s en video. U kunt er een compleet beeld van uw object mee geven. Maar het brengt dus ook meer werk mee. Reijsoo ziet daarin geen enkel probleem: ‘We werken standaard met professionele medialeveranciers, die snappen precies wat er nodig is. Ik ben er altijd bij, trouwens. Ik zie dat als een extra contactmoment met mijn klant. Ik kan dan de brug zijn tussen bijvoorbeeld de fotograaf en klant. Want verkopen doe je samen.’

Een compleet onderdeel van dienstverlening

Reijsoo kan zich niet voorstellen dat je als makelaar niet voor Compleet zou gaan. Hij plaatst geen object zonder funda Compleet. ‘Ik vind dat een onderdeel van mijn dienstverlening. Wij kiezen ervoor om altijd compleet te presenteren bij verkoop van woningen. Ook omdat je dan hoger in de ranking komt in de objectresultatenlijst van funda. Ik kan geen reden bedenken waarom je niet voor funda Compleet zou kiezen. Echt geen een.’

‘Funda Compleet geeft je alle tools in handen’

‘Ik zie funda Compleet als de basis,’ vervolgt Reijsoo. ‘Dan moet de woning de klant nog aanspreken. En vergeet niet de prijs, die is ook belangrijk. Maar funda Compleet geeft je wel alle tools in handen om te zorgen dat de zoeker een goed beeld van de woning kan krijgen, nog voordat hij contact opneemt.’

Leads uit bezichtigingen

Krijgt Mooi Makelaardij meer kwalitatieve leads door complete presentatie? Reijsoo: ‘Dat is lastig te zeggen. Het grappige is dat we best veel opdrachten krijgen uit bezichtigingen. De complete presentatie doet klanten naar bezichtigingen komen. Dan is het aan ons om onze expertise en persoonlijke aanpak te laten zien en voelen. En dat levert ons aardig wat verkoopopdrachten op. Dus zijn de leads dan kwalitatief beter? Misschien wel.’

Tips van Mooi Makelaardij

Gevraagd naar tips voor andere makelaars over funda Compleet antwoordt Reijsoo: ‘Dat zal je niet verbazen: doe je voordeel met funda Compleet. Je krijgt maar één kans om te scoren, dus wil je het in één keer goed doen. Je wint er ook tijd mee, omdat je met funda Compleet efficiënter werkt. En je komt hoger in de ranking. Communiceer dat voordeel ook goed met je klant, laat het hun zien.’

Meer over dit onderwerp