Maximaal in beeld met Blikvanger

 

‘Met Blikvanger vertelt de woning haar eigen verhaal’

Remko Stevens heeft een allroundmakelaarskantoor in het Betuwse Zetten. Zijn enthousiasme voor het vak en zijn persoonlijke aanpak springen meteen in het oog. Voor de marketing van zijn objecten maakt hij standaard gebruik van Blikvanger. ‘Je krijgt maar één kans om het goed te doen.’

Remko Stevens heeft al langer ervaring met woningpromotie. Met zijn kantoor Remko Stevens Makelaardij is hij actief in de gemeente Overbetuwe en omstreken. Grote steden in de buurt zijn Arnhem en Nijmegen. ‘Ik werkte eerst in Arnhem voor een gerenommeerd kantoor waar we het Promolabel inzetten, een soort voorganger van Blikvanger. We waren toen het enige kantoor dat ermee werkte. Er was veel concurrentie in Arnhem, maar zo konden wij ons onderscheiden. Toen ik zo’n vijf jaar geleden in de Betuwe voor mezelf begon, was ik ook de enige die dat instrument gebruikte. Inmiddels ben ik niet meer de enige,’ lacht Stevens, ‘maar ik gebruik het wel consequent.’

Standaard in pakket

Remko Stevens Makelaardij heeft Blikvanger in het standaardpakket, naast de elementen van funda Compleet. Waarom? ‘Omdat je maar één kans krijgt om het goed te doen. Bij het inverkoopnamegesprek leggen we onze aanpak uit. Dus ook dat we op funda plaatsen met Blikvanger en verder alle elementen van funda Compleet. Dus inclusief 360° graden foto’s, video, plattegronden. En veel goeie foto’s. Zo wek je vanaf de start direct zoveel mogelijk interesse bij de zoeker.’

Blikvanger vertelt een verhaal

Er is bij Blikvanger ruimte voor een hoofdfoto en twee kleinere. Daarboven komt een tekst van in totaal 69 tekens, waarin de bijzondere objecteigenschappen kunnen worden belicht. Gevraagd naar zijn ervaring met die uitdaging om op een klein oppervlakte zo veel mogelijk relevante informatie te geven, antwoord Stevens: ‘Ik zoek de beste foto’s uit, die het meeste vertellen over de woning. En wat ik laat zien op de beelden, dat hoef ik dus niet in die tekst terug te laten komen. In die 69 tekens laat ik alle overbodige woorden weg en beperk me tot de kernwoorden.’

‘Het helpt onze reputatie dat we altijd zichtbaar zijn met ons kantoorlogo in de Blikvanger’

Houdt Stevens bij welke teksten het beste werken? ‘Nee, dat doen we nu niet. Zou natuurlijk wel het beste zijn, maar we varen nu op kennis en ervaring. Bovendien heeft elke woning weer zijn eigen pluspunten. Zo ben ik er ook van overtuigd dat het onze reputatie helpt dat we altijd zichtbaar zijn met ons kantoorlogo in de Blikvanger.’

Volgorde foto’s belangrijk

Blikvanger pakt de drie eerste foto’s die ingevoerd zijn in uw invoersysteem. Die volgorde is dus belangrijk. Hoe doet Stevens dat? ‘Ik zorg dat er goede verhalende foto’s in dat systeem staan. Ik let dus bij het invoeren al op de volgorde. We werken met een fotograaf en soms zorg ik zelf nog voor wat buitenfoto’s voor bijvoorbeeld de juiste zonbelichting. We zijn er altijd bij als de foto’s gemaakt worden, dus daar hebben we invloed op.’ Worden er ook binnenfoto’s gebruikt voor Blikvanger? ‘Ja,’ antwoordt Stevens, ‘als het bijzondere van de woning zich binnen bevindt, dan laten we dat in de Blikvanger zien.’

Tips voor maximaal aantal bezichtigingen

Stevens vervolgt: ‘In mijn optiek zijn er twee redenen om Blikvanger te gebruiken. Dat is allereerst als onderbouwing van je vraagprijs. En twee: als onderscheidend vermogen van je kantoor. Met één foto in de resultatenlijst kun je nooit het hele verhaal van de woning vertellen. Bij Blikvanger kun je drie foto’s kwijt, waaronder één hoofdbeeld, plus de tekst erboven.’

Stevens heeft nog een aantal tips voor makelaars die Blikvanger overwegen. ‘Je hebt maar één kans om het maximaal aantal bezichtigingen te krijgen en dat is in de beginfase. Doe het dus meteen. Gebruik goede foto’s en combineer ze met steekwoorden. En vergeet niet de presentatie van de woning verder zo compleet mogelijk te maken.’

Meer over dit onderwerp