Meer inzicht, meer kwalitatieve leads

 

Dit wordt er toegevoegd aan de objectpagina

Binnenkort wordt er een nieuwe functionaliteit aan de objectpagina toegevoegd: objectinzichten. Handig voor de consument, maar ook zeker waardevol voor de makelaar. Wat zijn deze objectinzichten precies en wat heeft u hieraan?

Uit recent onderzoek van funda blijkt dat consumenten veel onzekerheden hebben over de huidige woningmarkt. Om de consument te helpen en een deel van die onzekerheid weg te nemen, tonen we onze bezoekers daarom naast marktinzichten binnenkort meer details over de interesse in een object. Deze verandering is voortgekomen uit de laatste hackathon bij funda, die geheel in het teken stond van anticipatie op een mogelijk veranderende markt.

Onder aan de objectpagina geven we zoekers straks onder ‘Activiteit’ extra informatie over het aantal keer dat de woning is bekeken en het aantal keer dat de woning als favoriet is bewaard. Bovendien tonen we hier ook de publicatiedatum van de woning op funda, informatie die voorheen bovenaan onder 'Kenmerken' vermeld werd. Deze inzichten worden zichtbaar zodra een object minimaal vijfhonderd keer bekeken is en minimaal twee keer is opgeslagen als favoriet. Op die manier worden consumenten zich meer bewust van de interesse in uw objecten en laten we in real time zien dat de markt ondanks de aanhoudende coronacrisis nog altijd in beweging is.

Contactmomenten en kwalitatieve leads

Met deze functionaliteit, die leidende platformen als Zillow en Idealista al eerder lanceerden, willen we de consument stimuleren contact te zoeken; wanneer een zoeker ziet dat een woning populair is, zal hij of zij eerder geneigd zijn om snel contact op te nemen met de verkopende makelaar. U genereert zo meer leads. Bovendien zien wij hier een kans voor de aankoopmakelaar om de generieke inzichten op funda te duiden voor serieuze zoekers met vragen. U kunt context bieden en uitleggen wat de meest ideale aankoopstrategie is.

Meer verbeteringen

Deze inzichten zijn het startschot van een serie verbeteringen die wij de komende tijd willen doorvoeren op de objectpagina. Zo onderzoeken we op dit moment de mogelijkheid om het contactblok op de mobiele website verder naar boven te verplaatsen, zodat de zoeker u sneller weet te bereiken. Ook hebben we de positie van de eerste foto op mobiel naar boven geplaatst, omdat bleek dat de consument dit als de meest waardevolle informatie bestempelde. Verder onderzoeken we de mogelijkheid om beschrijvingen toe te voegen aan foto’s en testen we de mogelijkheid om specifieke objectkenmerken dynamisch uit te lichten op basis van de interesse en wensen van de consument.

Deze potentiële verbeteringen zijn, in tegenstelling tot de eerder genoemde objectinzichten, nog niet definitief en gaan gepaard met veel onderzoek. We interviewen consumenten over hun wensen en verwachtingen en kunnen op basis van die informatie met onze designers en ontwikkelaars keuzes maken. Pas wanneer blijkt dat verbeteringen effectief bijdragen aan de doelstelling om consumenten beter van informatie te voorzien en hen nóg beter in contact te brengen met de makelaar, zullen ze worden geïmplementeerd.

Meer over dit onderwerp