Met deze artikelen helpt u uw klant

 

Gebruik de goed scorende content van funda om relevante meerwaarde te bieden

Een jaar geleden hebben we het contentplatform voor consumenten vernieuwd. Het doel: starters, doorstromers en verkopers van relevante informatie voorzien tijdens alle stappen van het aan- en verkoopproces van een woning. Die video’s en artikelen krijgen vaak een erg goede beoordeling van de consument en daar kunt u uw voordeel mee doen.

Het funda-platform is volledig gericht op de serieuze zoeker of verkoper. Aan de hand van artikelen en video’s kunnen zij weloverwogen beslissingen nemen tijdens het aan- en verkoopproces. Bijkomend voordeel voor u is dat die content tegelijkertijd een context creëert voor professionals in dat proces, zoals de makelaar. Funda kan in grote lijnen informatie bieden, u kunt het proces vervolgens als geen ander van A tot Z en op maat begeleiden. We verwijzen de consument dan ook regelmatig naar de makelaar door en stimuleren hem contact met u op te nemen.

Datagedreven content

De content op het platform is niet zomaar gekozen. Om zo relevant mogelijk te zijn voor de consument, hebben we alle vragen van de verschillende doelgroepen – starters, doorstromers en verkopers – in kaart gebracht. Wat willen ze precies weten over welke onderwerpen? Aan de hand van dataonderzoek en diepte-interviews met de bezoekers van funda hebben we een duidelijke focus aangebracht. Betrouwbaarheid en transparantie staan daarbij altijd voorop.

U biedt niet alleen meerwaarde, maar zorgt ook voor een extra contactmoment

En met succes, want een jaar later wordt de content goed gevonden. En: de artikelen en video’s ontvangen een positieve beoordeling van gemiddeld 89%. Door continu te meten of de consument de inhoud nuttig vindt en geholpen is, houden we grip op waar de behoefte van de consument ligt. Zo kunnen we heel gericht, gedreven door data, kijken waar we hem nog beter kunnen helpen in zijn zoektocht naar informatie.

Meer relevantie voor úw klant

We delen graag een aantal van deze inzichten met u. Want als u weet met welke informatie de consument zich geholpen voelt, kunt u daar uw voordeel mee doen. Bijvoorbeeld door de consument door te verwijzen naar dit soort informatie vanaf uw website of nieuwsbrief. Of door individuele klanten persoonlijk te wijzen op content die voor hen relevant is. Stuur eens een of twee artikelen mee bij het uitbrengen van uw offerte. U claimt dan eenvoudig uw expertise en werkt aan een betrouwbaar en behulpzaam imago. Zo kunt u met goed scorende content van ons, ook zelf goed scoren bij uw klant.

Het mooie aan alle artikelen en video’s is dat ze op verschillende momenten in het proces relevant zijn voor de consument. Momenten waarbij u als makelaar óók betrokken bent. U biedt met het actief delen van de content dus niet alleen meerwaarde aan uw klant, maar zorgt tegelijkertijd voor een extra contactmoment.

Best scorende onderwerpen

Om u op weg te helpen hebben we onderzocht welke artikelen en video’s het erg goed doen bij de consument. Het artikel over het inschakelen van een aankoopmakelaar scoort een positieve beoordeling van maar liefst 98%. Ook heel praktische vragen, zoals ‘welke regels gelden er tijdens een onderhandeling’ of ‘welke hypotheekvormen zijn er’ scoren goed.

Onlangs hebben we onze content uitgebreid met informatieve video’s. Een populair onderwerp is bijvoorbeeld ‘hoe gaat een bezichtiging’, maar ook het antwoord op de vraag of het zin heeft te reageren op een woning ‘onder bod’ scoort goed.

Dat consumenten graag willen weten wat nieuwe wet- en regelgeving voor hen betekent, wordt duidelijk uit de positieve beoordelingen (94%) die we ontvangen op het artikel over Prinsjesdag en de toen aangekondigde veranderingen voor kopers en verkopers.

U vindt alle artikelen en video’s via funda.nl/meer-weten.

Meer binnen dit onderwerp