Vaker gevonden als u promoot

 

De aandacht vasthouden, ook na de eerste indruk

Na de eerste maand, waar u dankzij de juiste presentatie van uw object volop aandacht kreeg, kan de belangstelling voor uw object afnemen. Funda biedt verschillende promotieproducten aan waardoor de woning vaker bekeken wordt. Dat brengt u een stap dichter bij de verkoop van het object.

Er zijn vier verschillende producten om uw objecten in de schijnwerpers te zetten: Toppositie, Blikvanger, Woning in beeld en Veiling. Elk product levert u extra zichtbaarheid op. U kunt de promotieproducten direct inzetten als u de woning op funda aanmeldt, maar ook wat later om het aantal bezoeken op de objectdetailpagina een boost te geven. Wist u dat een promotieproduct het aantal pageviews per dag verdriedubbelt?

Toppositie

Op ieder potje past een deksel, oftewel: voor iedere woning is er een koper. Soms weet die alleen zelf nog niet dat hij op zoek is naar een vrijstaande villa in de Brabantse bossen of naar een rijtjeshuis met tuin in de binnenstad. Met de Toppositie zet u het object een week of een maand lang prominent boven aan de resultatenlijst. De woning wordt getoond als de plaats en prijs van het object overeenkomen met de zoekopdracht van de gebruiker.

Blikvanger

De Blikvanger geeft u letterlijk meer presentatieruimte in de resultatenlijst. Uw object krijgt tot twee keer meer ruimte in het overzicht en in plaats van één foto worden er maar liefst drie foto’s geplaatst. Met Blikvanger licht u bovendien met tekst een unieke eigenschap van uw object uit én brengt u uw kantoorlogo duidelijk in beeld. Zo genereert u meer kliks en extra kijkers.

Woning in beeld

Met Woning in beeld staat uw object een maand lang op de homepage van funda. Dit is het ideale product om de zogenaamde pareltjes onder de aandacht te brengen onder alle 3 miljoen unieke bezoekers per maand. Bijvoorbeeld een betaalbare, maar ruime villa in een onbekend dorp in de Randstad. U kunt kiezen voor landelijke promotie of voor een promotie die meer gericht is op de gehele provincie.

Veiling

Wanneer u een object veilt of per inschrijving verkoopt, kunt u het object op funda labelen als Veiling. Dit betekent dat het object in de zoekresultatenlijst een oranje labeltje krijgt waarin Veiling staat. Hiermee trekt u extra aandacht, drie maanden lang. Wanneer u een ‘vindprijs’ invoert, bereikt u een gerichte groep zoekers. Op de objectpagina op funda wordt een extra kader geplaatst, direct rechts van de omschrijving. Hierin staan de details van de veiling, zoals bijvoorbeeld de veilingdatum, het openingsbod en een verwijzing naar de website waarop de veiling plaatsvindt.

Zo bestelt u een of meerdere promotieproducten

Op iedere objectdetailpagina in de funda desk vindt u in de rechterkolom het kader Promoten. Hierin staan de verschillende promotieproducten die u kunt bestellen.

Wanneer uw woning een veilingobject is of verkocht wordt per inschrijving en u dit onder de aandacht wil brengen, kiest u het product funda veiling in het kader Veiling. Hier kiest u de veilingpartij, het soort veiling (onder andere vrijwillig of executie) en veilingtype (onder andere bij opbod of afslag). Daarnaast vult u de link naar de veiling in, heeft u de optie om een vanafprijs te noemen en de vindprijs op funda (die niet letterlijk wordt getoond). Als laatste voert u de start- en einddatum van de veiling in.

Na het bestellen van het product van uw keuze, ontvangt u het bijbehorende contract en wordt het desbetreffende object direct extra zichtbaar en vaker gevonden. Ook het aantal ‘contactmomenten’ per dag – bijvoorbeeld het downloaden van een brochure of een bezichtiging aanvragen – stijgt met 50%.

Lees voor meer informatie over het promoten van uw objecten de whitepaper Promoten.

Meer binnen dit onderwerp