Waarom adverteren op funda?

 

Zo bereikt u een miljoenenpubliek met uw objecten

Online adverteren kent legio voordelen voor wie zichzelf in de kijker wil spelen. Dat weet ook Ana Madunic, Accountmanager Makelaars. Ze weet precies welke advertentiemogelijkheden funda biedt en legt u graag uit wat u als makelaar hieraan heeft.

Natuurlijk kunt u uw objecten op verschillende manieren aanbieden: in (regionale) kranten, via uw eigen website en social-mediakanalen, noem maar op. Maar adverteren op funda kent volgens Ana drie duidelijke, grote voordelen. Het eerste: meetbaarheid. ‘Bij een advertentie in de krant weet u nooit hoe veel van de lezers uw advertentie zien. In de funda desk wordt alles bijgehouden: hoeveel keer is er geklikt op dit object, wat is het aantal views?’

Daarnaast kunt u op funda gericht adverteren. ‘Ook hier geldt: u zult nooit weten hoe veel krantenlezers die uw advertentie zien ook daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in het kopen van een huis. Maar bezoekers op funda zijn dat sowieso. Daar komt nog bij dat er gericht geadverteerd kan worden, namelijk: gesegmenteerd per regio. Zo weet u zeker dat u de juiste zoekers bereikt.’ En voordeel nummer drie? ‘Ons miljoenenpubliek,’ zegt Ana stellig. ‘Funda kent vier miljoen unieke bezoekers per maand.’

De mogelijkheden van adverteren op funda

‘Laten we bij het begin beginnen,’ zegt Ana. ‘Funda kent twee type advertenties: kantoorpromotie en objectpromotie. Die termen zeggen het eigenlijk al: bij kantoorpromotie gaat het erom hoe u uw kantoor onder de aandacht brengt, bij objectpromotie kunt u met specifieke objecten adverteren.’

Kantoorpromotie: volledigheid loont

Het sleutelwoord wanneer het aankomt op adverteren bij funda, vertelt Ana, is bij beide promotiesoorten eigenlijk hetzelfde: volledigheid, volledigheid, volledigheid. ‘Voor de kantoorpagina geldt: wees zo volledig mogelijk in wat u over uzelf en uw makelaarskantoor vertelt. Dit is namelijk dé plek waar u zich differentieert van uw collega’s. Door te vertellen wie u bent, wat uw diensten zijn, door een video toe te voegen – dat maakt uw pagina extra persoonlijk - en personeelsfoto’s toe te voegen, bijvoorbeeld.’

Ook is dit de plek waar potentiële huizenkopers uw contactgegevens vinden, en uw eigen social-mediakanalen. Dit kan allemaal heel eenvoudig via de funda desk. Hier even de tijd voor nemen loont, weet Ana. ‘Want hoe vollediger uw kantoorpagina is, hoe hoger uw ranking in de zoekresultatenlijst. Wanneer funda-bezoekers bij ons kijken voor een makelaar, verschijnt uw kantoor dus eerder op hun beeldscherm als uw kantoorpagina vollediger is ingevuld dan die van uw concurrentie.’

Objectpromotie: zichtbaarheid vergroten

Naast uw kantoorpagina bereikt u waarschijnlijk ook het liefst zo veel mogelijk serieuze huizenzoekers met uw aanbod. Voor het plaatsen van objecten zijn er drie promotiemogelijkheden: Toppositie, Woning in beeld en Blikvanger.

Ana: ‘De Toppositie houdt in dat u uw object een week of maand lang prominent wordt getoond in de resultatenlijst, vandaar de naam ‘toppositie’.’ In overleg met makelaars is het sinds 1 juli 2019 ook mogelijk uw woning te plaatsen in de resultatenlijst van andere steden dan waar het object gevestigd is. Zo wordt uw bereik automatisch groter.

Dan hebben we ook nog Woning in beeld. ‘Hiermee kunnen uw pareltjes onder de aandacht gebracht worden,’ legt Ana uit. ‘Uw object staat dan een maand lang op de homepage van funda en is, afhankelijk van uw voorkeuren, in één of meerdere provincies te zien – of in heel Nederland.’ Met vier miljoen unieke bezoekers per maand kan dit een aantrekkelijke optie zijn voor uw bijzondere objecten.

‘Op 1 juli 2019 is ons nieuwste promotieproduct gelanceerd,’ gaat Ana verder. ‘Dat is Blikvanger. Hiermee krijgt u meer presentatieruimte in de resultatenlijst van huizenzoekers. Om precies te zijn: drie keer zo veel ruimte als voor ‘gewone’ objecten. Daarmee wordt de blik van zoekers letterlijk gevangen. Dat genereert meer clicks en meer kijkers.’ U kunt met Blikvanger drie grote foto’s plaatsen in plaats van één. Ook kunt u de unique selling point aangeven in het regeltje boven de foto’s. Als klap op de vuurpijl krijgt u met Blikvanger ook nog de kans om uw kantoor te promoten: onder de foto’s van het object staat namelijk het logo van uw bedrijf.

Advertenties

Naast de promotieproducten kent funda ook twee specifieke advertentiemogelijkheden: de Makelaar in de buurt en de Resultatenlijst Advertentie. De eerste kunt u gemakkelijk zelf maken in de funda desk en dient ter kantoorpromotie. De Resultatenlijst Advertentie is in te zetten voor zowel kantoor- als objectpromotie en kunt u ook door funda laten maken.

In dit artikel vertellen we u meer over de werking van Makelaar in de buurt en de Resultatenlijst Advertentie.

Meer binnen dit onderwerp