Zo adverteert u optimaal op funda

 

Zelf de beste teksten schrijven: 6 tips

Snel, gemakkelijk en doeltreffend adverteren bij funda? Dat kunt u heel gemakkelijk zelf doen via de funda desk. Maar een pakkende tekst schrijven kan nog knap lastig zijn. Daarom zetten we onze beste schrijftips voor u op een rijtje.

Tip 1: Benoem uw unieke eigenschappen

Als geen ander weet u waarom verkopende partijen juist bij úw kantoor naar binnen lopen. Is het vanwege uw korte gemiddelde verkooptijd? Profileer deze unieke eigenschap dan nadrukkelijk en benoem in de tekst dat u ‘de kortste gemiddelde verkooptijd in de regio’ heeft. Geven klanten juist aan dat ze vanwege uw servicegerichtheid bij u aankloppen? Kies dan voor een tekst als ‘Wij zetten graag een stapje extra’.

Tip 2: Maak contact

Door de potentiële klant in uw advertentie persoonlijk/letterlijk aan te spreken, wordt hij nieuwsgieriger en vergroot u de kans dat hij doorklikt naar uw pagina. Zo kunt u bijvoorbeeld een tekst gebruiken als ‘We ontvangen u graag op ons kantoor’ of ‘Wanneer ontmoeten we u op ons kantoor?’.

Tip 3: Geef sociale bevestiging

Voor een potentiële klant is niets zo fijn als zien dat anderen al in volle tevredenheid met uw kantoor zaken hebben gedaan. In de marketing wordt dit ook wel sociale bevestiging genoemd. Heeft u al goede reviews verzameld? Overweeg quotes uit deze reviews in uw advertentietekst op te nemen. Heeft uw kantoor de hoogste Google Star Rating of ontvangt u alleen maar negens en tienen via makelaarsbeoordelingen op funda? Overweeg dan een tekst als ‘Het best beoordeelde kantoor uit de regio’.

Tip 4: Speel in op actualiteiten

Een campagne via de funda desk loopt standaard een maand. Dit geeft u de kans op actualiteiten in te spelen die voor uw doelgroep belangrijk zijn. Zo kunt u in de zomerperiode kiezen voor een tekst als ‘Wordt dit de zomer van uw verhuizing?’. In het vierde kwartaal kunt u juist weer inspelen op de naderende jaarwisseling met ‘Nog voor het nieuwe jaar een nieuw huis?’.

Tip 5: Regel een duidelijke, digitale call to action

In de wereld van digitale marketing draait alles om de uiteindelijke call to action (CTA). Oftewel: welke actie wilt u dat een potentiële klant na het zien van de uiting verricht? Als u van de advertenties wilt leren, is het uiterst belangrijk dat deze CTA een digitale doorklik naar een andere pagina heeft. Als u bijvoorbeeld uw telefoonnummer zou vermelden met de CTA ‘Bel ons voor het beste advies’ en iemand pakt de telefoon om u te bellen, kunt u later niet terugzien dat de oorsprong van dit telefoongesprek uw advertentie is geweest. Zo wordt het voor u erg lastig de winst van verschillende uitingen met elkaar te vergelijken. Voeg dus altijd een link toe in uw advertentietekst, zodat u na afloop de juiste resultaten met elkaar kunt vergelijken. In de funda desk kunt u zien hoe vaak er geklikt is.

Tip 6: Zorg voor een goede ‘landing’

Uiteindelijk zet u advertenties in om iemand klant te maken. Het zien van uw advertentie en het doorklikken naar de volgende pagina is daarbij pas het begin. Zorg dus dat uw potentiële klant vanuit de advertentie op een duidelijke en herkenbare pagina landt, waarvan de benoemde voordelen overeenkomen met het genoemde in de advertentie. Dat kan uw kantoorpagina zijn op funda, maar ook een pagina op uw eigen website. Omdat de potentiële klant de landingspagina dan herkent, wordt de kans groter dat hij daadwerkelijk een opdracht bij u wil plaatsen.

Meer binnen dit onderwerp