Geachte heer Geelhaar,
Allereerst wil ik aangeven dat het me spijt te horen dat u het gevoel heeft gehad dat de informatievoorziening tijdens het verkoopproces niet altijd optimaal was. Ik begrijp dat dit voor u een vervelende ervaring is geweest en dat is natuurlijk nooit de bedoeling.
Het verkoopproces zelf verliep niet standaard: er was een koper uit Amerika die de woning nooit persoonlijk had gezien, een aankoopmakelaar die de woning zelf niet heeft bezichtigd, en daarbij bevond zowel u zich in het buitenland. Ook het traject rondom het verkrijgen van energielabel A heeft het geheel niet versneld.
Daarnaast wilden de kopers – ondanks dat zij zonder voorbehoud kochten – graag een bouwkundige keuring laten uitvoeren. Door de vakantieperiode liep dit wat vertraging op. Om geen enkel risico te nemen heb ik besloten om de geplande bezichtigingen door te laten gaan. Achteraf bleek dat niet nodig, omdat de kopers de woning daadwerkelijk hebben gekocht, maar op dat moment leek het de meest zorgvuldige keuze.
Ik heb ons app-contact teruggelezen en zie dat we in de periode van 30 juni tot 11 juli intensief contact hebben gehad, met meer dan tien berichten over en weer. Gedurende het hele proces heb ik me volledig ingezet om de verkoop zo soepel mogelijk te laten verlopen, ondanks de uitdagingen van communicatie op afstand.
We hebben vervolgens de overdracht kunnen laten plaatsvinden op de door de koper aangegeven datum wat vrijwel onmogelijk was om dit binnen een paar weken te regelen in de vakantietijd maar het is toch gelukt.
Ik begrijp dat het geheel voor u een stressvolle periode is geweest, en het spijt me dat ik die onzekerheid niet volledig heb kunnen wegnemen. Mijn intentie is altijd geweest om u zo goed mogelijk te begeleiden en ik hoop dat het uiteindelijke resultaat, ondanks alles, voor u positief is geweest.
Met vriendelijke groet,
Arie van Valderen
Lees volledige beoordeling
Sluit beoordeling