Mijn appartement te koop aangeboden via Dolphijn dankzij goede ervaringen in het verleden. Helaas is dat in 2025 anders.
Het plaatsen op Funda, website en dergelijke is allemaal goed verlopen.
Maar dan het vervolg bij bezichtigingen:
-Uitspraken doen over de verkoper (dus je klant als makelaar) richting kijkers die niet kloppen;(verkooptechnieken of niet, eerlijkheid is van groot goed).
-Uitspreken tegen kijkers dat je geen sleutel van de berging hebt gekregen, de berging daardoor niet laten zien aan kijkers, terwijl je de sleutel als makelaar in je zak hebt immers hebben andere kijkers, op dezelfde bezichtigingsdag, de berging wel gezien. Gek toch?
-Aspirant kopers per email onder druk zetten om het koopcontract te tekenen uit naam van de verkoper, zonder dat te communiceren met verkoper. Met afhaken kopers tot gevolg.
Allemaal al zaken waar je veel van kunt zeggen en vinden, maar sowieso iets wat niet zou moeten kunnen bij een makelaar. Je huis verkopen is tenslotte niet zomaar iets.
Als klap op de vuurpijl ook nog een inspectie met nieuwe kopers vergeten, terwijl dit 2 maal (!) per email is bevestigd per email (28 maart, 25 april) door de makelaar zelf, op 28 maart ook nog eens per WhatsApp en later ook nog eens mondeling per telefoon met de makelaar die ook aanwezig zou zijn bij de inspectie maar toevallig ‘planning technisch’ niet kon. De makelaar persoonlijk gebeld, nooit teruggebeld.
Kortom, een positieve aanbeveling kan ik niet geven.
Lees volledige beoordeling
Sluit beoordeling