J.J. van Oosten Makelaardij | Baerz & Co

Beoordelingen gemiddelde

9,1

Het gemiddelde is gebaseerd op 48 beoordelingen in de laatste 24 maanden.
De makelaar nodigde afgelopen jaar 84% van de klanten uit voor het schrijven van een beoordeling.
Hoe komen deze beoordelingen tot stand? Lees meer.

Verkoop beoordelingen

meike van zoest
Stroveer 194
1,0
Ik zou deze makelaar niet aanbevelen.
Wat een aanfluiting. Zonde van je geld! Mijn vriend en ik zouden zowel de aankoop als verkoop via van Oosten laten verlopen. Omdat wij geïnteresseerd waren in een woning die bij hen in de verkoop was konden zij logischerwijs niet onze aankoopmakelaar zijn. De aankoop verliep alles behalve soepel. Nadat de assistent makelaar ons had verteld dat ons bod geaccepteerd was wilden wij alles zo snel als mogelijk in gang zetten om de financiering rond te krijgen. Om dit te kunnen bewerkstelligen dienden wij e.e.a. te regelen voor het taxatierapport. Schijnbaar heeft van Oosten de regeling dat dit niet mag binnen de 3 dagen bedenktermijn. In plaats van dit duidelijk te maken kwam de assistent makelaar met allerlei bezwaren (op extreem onvriendelijke wijze) waardoor wij het gevoel kregen alsof de woning ieder moment in kon storten. Het werden hele discussies per telefoon die wij als zeer onprettig hebben ervaren. Daarnaast wilden we met onze aannemer langs komen zodat hij een kostenindicatie kon maken voor het taxatierapport, zodat we de verbouwing mee konden financieren. De assistent makelaar gaf aan dat wij zelf niet mee mochten komen. Na een hevige discussie mochten we uiteindelijk zelf mee, maar werden we naar binnen geloodst en in de gaten gehouden alsof we een stel criminelen waren. Erg bijzonder, als je bijna een ton overbiedt op een huis.. Bij de eindinspectie bleek achter een schilderij een enorm gat in de muur te zitten, wat pas na het ondertekenen van het eindinspectierapport terloops nog kenbaar gemaakt werd. Hierover ontstond bij de notaris een discussie met de verkopers en toen zij Lex belde gaf hij aan dat van Oosten niks te verwijten viel over het feit dat ze het nog geen uur voor het tekenen en na de eindinspectie hadden gemeld. Hij vroeg zich zelfs nog af of hij het dan maar helemaal niet had moeten melden, zodat we er pas na het tekenen bij de notaris achter waren gekomen. Een bizarre wanpraktijk als je het mij vraagt. Zeker gezien een makelaar de verkopers vertegenwoordigt en het verzwijgen van dit soort zaken juridische gevolgen kan hebben. Dan het verkooptraject. Ook dit verliep niet zoals je zou mogen verwachten. De makelaar was slecht te bereiken en de algehele communicatie en werkwijze bijzonder slordig, lees: verkeerde inmeetrapport, verkeerde foto’s én verkeerde plattegronden geüpload. Wanneer gevraagd werd om e.e.a. te rectificeren ging dat allemaal uitermate moeizaam en moest erachteraan gebeld worden, waarna werd aangegeven dat ze het inderdaad vergeten waren en het goed was dat ik belde. In een evaluatiegesprek werd er echter voornamelijk gewezen op het feit dat ik erg ongeduldig zou zijn geweest. Bijzonder dat enige vorm van zelfreflectie ontbrak. Ook was afgesproken dat voor de vakantie van de makelaar het dossier klaar zou staan zodat het met 1 druk op de knop online gezet zou kunnen worden indien wij zelf een woning hadden bemachtigd. Deze belofte was niet nagekomen, waardoor zijn collega’s met een onafgemaakt dossier zaten. Omdat het erg druk was, en ze maar 2 makelaars hebben, en de assistent makelaar het ontzettend druk had werd aangegeven dat het niet zo’n haast had en de woning ook wel een weekje later online kon. Voor mij betekende dit echter wel/niet moeten overbruggen en veel extra kosten en een ingewikkeldere hypotheekvorm aan moeten gaan. Er werd dus totaal niet meegedacht met het belang van de klant. Toen ik dit aankaartte bij het evaluatiegesprek werd dit weggelachen met ‘het is toch uiteindelijk allemaal goed gekomen’. Ik kan hier nog 100 details noemen over zaken die niet goed gingen, maar dat zal ik eenieder besparen. Al met al was het een ontzettend moeizaam traject (of eigenlijk 2 trajecten) en een hoofdpijndossier. Ik heb zo’n beetje alles zelf moeten regelen en achteraan moeten jagen, waardoor ik mij echt afvroeg waar ik exact voor betaalde. Ik zou het dan ook ten zeerste afraden om hier geld aan te besteden en het zelf regelen.
Deskundigheid
1
Lokale marktkennis
1
Prijs / kwaliteit
1
Service en begeleiding
1
Reactie van J.J. van Oosten Makelaardij | Baerz & Co
Bedankt voor het delen van uw ervaring mw. Van Zoest. Spijtig te vernemen dat u de samenwerking niet als prettig heeft ervaren. Hoewel wij ons niet herkennen in het geschetste beeld, nemen uw feedback serieus en hebben het intern besproken. We streven altijd naar de meest zorgvuldige, professionele begeleiding en optimale kwaliteit van onze dienstverlening. Wij wensen u veel woonplezier in uw nieuwe woning. Met vriendelijke groet, Van Oosten Makelaardij
Een funda gebruiker
Hilleniussingel 25
9,3
Ik zou deze makelaar aanbevelen.
Super persoonlijke begeleiding, heel blij hoe deze verkoop van onze parel is verlopen. Na alle bezichtigingen kregen we steeds een update wie en wat voor personen er waren komen bezichtigingen.
Deskundigheid
9
Lokale marktkennis
9
Prijs / kwaliteit
9
Service en begeleiding
10
Een funda gebruiker
Bergselaan 154 B
9,5
Ik zou deze makelaar aanbevelen.
Fijne aankoop- en verkoopmakelaar met veel kennis van het Liskwartier. Deskundig, professioneel en zeer toegankelijk. Joris heeft een fijn en kundig team om zich heen. Het contact, met alle medewerkers, verliep erg prettig. Van Oosten Makelaardij is zeker aan te raden voor zowel verkoop als aankoopbegeleiding.
Deskundigheid
10
Lokale marktkennis
10
Prijs / kwaliteit
8
Service en begeleiding
10
Een funda gebruiker
Statenweg 182 A
10,0
Ik zou deze makelaar aanbevelen.
De service van Van Oosten Makelaardij, en in het bijzonder van Lex, was uitstekend. Ik had drie makelaars benaderd voor een verkoopvoorstel. Bij Baljon had ik het gevoel dat er weinig interesse was; het voorstel werd zelfs vergeten toe te sturen. De voorgestelde vraagprijs lag bovendien ver onder de uiteindelijke verkoopprijs, zonder enige onderbouwing hoe dit bedrag tot stand was gekomen. De tweede makelaar, Plek Makelaardij, had feitelijke onjuistheden in het voorstel opgenomen. Zo werd er gesproken van een oude badkamer terwijl deze juist recent vernieuwd is, en werden er twee slaapkamers genoemd in plaats van drie. Van Oosten Makelaardij kwam goed voorbereid. Lex gaf een duidelijke en onderbouwde toelichting en was prettig in de omgang — toegankelijk, professioneel en betrokken. Zijn voorstel was niet zomaar een standaard verkooppraatje, maar gebaseerd op degelijk vooronderzoek, inclusief onderbouwing van de vraagprijs. Ook zijn collega’s waren stuk voor stuk professioneel en prettig om mee samen te werken. Ze waren altijd bereikbaar voor vragen en hebben mijn verwachtingen, zowel qua begeleiding als uiteindelijke verkoopprijs, ruimschoots overtroffen. Nogmaals hartelijk dank! :)
Deskundigheid
10
Lokale marktkennis
10
Prijs / kwaliteit
10
Service en begeleiding
10