Gusto Casa

Een makelaar met ballen. Wij kopen en verkopen jouw huis met lef en kennis!

Verkoop gemiddelde 9,2

Deskundigheid
9,1
Lokale marktkennis
9,4
Prijs / kwaliteit
9,1
Service en begeleiding
9,1

Voor deze gemiddelden nemen we enkel de 15 beoordelingen van de afgelopen 24 maanden.

Verkoop beoordelingen

Dhr. Marco D'Alessio
Otterstraat 54 C
10,0
Ik zou deze makelaar aanbevelen.
We zijn erg blij met Gusto Casa - ze hebben veel expertise, ze zijn professioneel en betrouwbaar. Ze voldeden aan onze behoeften en we bevelen ze van harte aan.
Deskundigheid
10
Lokale marktkennis
10
Prijs / kwaliteit
10
Service en begeleiding
10
Een funda gebruiker
Zwanenvechtlaan 13
6,0
Ik zou deze makelaar aanbevelen.
Samenvattend: vriendelijke makelaar, slecht bereikbaar, niet proactief, maar wel voor een acceptabel bedrag verkocht. Uit onderstaande punten kunnen vrij eenvoudig verbeterpunten gehaald worden: - de sleutel van het huis had ik waarschijnlijk niet terug gekregen als ik er niet om gevraagd had. Ik moest een foto van de sleutel opsturen zodat ze de sleutel terug konden vinden. - zelf spelfouten uit de aanbiedingstekst moeten halen omdat de makelaar het te druk heeft (dat zijn zelfs niet mijn eigen woorden). En zelfs na de spelfouten te hebben aangegeven toch een versie op Funda zetten waar nog een spelfout in zat - het koopcontract bevatte spelfouten (verklaring was dat ze het gekopieerd hadden en dus dat het origineel (leveringsakte) ook de spelfouten bevatte, terwijl het origineel deze fouten niet heeft). Ook na het doorgeven van de fouten werden niet alle fouten gecorrigeerd. Op de uiteindelijke versie is het overigens wel goedgekomen omdat ik nog een keer de fouten heb doorgegeven. - na ondertekening door mij is het contract nog veranderd door de andere partij, dit heeft de makelaar niet doorgehad en leek ze ook niets uit te maken - een gedeelte van de feedback van zowel de koper als verkoper is zonder een reactie te geven niet verwerkt in het concept koopcontract, vervolgens is wel gewoon de definitieve versie rondgestuurd - de factuur/nota is niet met mij gedeeld en zonder akkoord/overleg meteen naar de notaris gestuurd (en ook nog een dag voor de overdracht zodat er weinig tijd meer was om dit te controleren) - bij het kennismakingsgesprek beloftes gedaan over het meebrengen van decoratie voor op de foto's, en vervolgens zelf geen initiatief nemen om dit ook daadwerkelijk mee te nemen. Gelukkig vroeg ik er nog naar. - zelf de decoratie spullen terug moeten brengen omdat ze het niet op kwamen halen - niet laten weten na een bezichtigingsdag wanneer het huis weer beschikbaar is, ondanks herhaaldelijk navragen. - ze willen graag dat je mailt ipv belt, maar antwoorden soms niet of maar half op je mail. Telefonisch slecht bereikbaar. - na een maand erachter komen dat mijn email (gewoon verstuurd van een @gmail adres) met belangrijke informatie voor de kopende partij in hun spambox terecht was gekomen, terwijl dit een email was die ik tijdens een telefoongesprek met de makelaar naar hen verstuurd heb, ze wisten dus dat ik dat tijdens dat telefoongesprek verstuurd had. Dit alles zonder excuses, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. De verkoop speelde aan het einde van 2020. Dit was een drukke periode wat waarschijnlijk een verklaring is voor mijn min of meer matige ervaring. Het zou kunnen dat in een minder drukke periode de ervaring beter is.
Deskundigheid
7
Lokale marktkennis
8
Prijs / kwaliteit
6
Service en begeleiding
3
Reactie van Gusto Casa
Vervelend dat voor jou de service als matig ervaren is. Dit hadden wij graag anders gezien. Als je je ongenoegen tijdens het proces had geuit hadden wij samen kunnen kijken naar een oplossing. Het raakt mij altijd erg als mensen niet tevreden zijn omdat wij juist service heel erg belangrijk vinden. Wij hebben in de drukste periode van het jaar ruimte gemaakt om de woning nog voor het einde van het jaar te verkopen. Dit had alles te maken met de wijziging in de overdrachtsbelasting. Normaal gesproken plannen wij alles, zodat er voor iedere woning voldoende tijd en aandacht is. Echter, alles hing samen met de leveringsdata. Om dit voor jullie te regelen hebben wij inderdaad aangegeven dat het heel erg druk was. Dit juist om verwachtingen bij te stellen. Maar ook met het oog op het beste voor de klant. Meer tijd, betekende een iets latere verkoopperiode. De woning was niet de meest courante woning voor beleggers. Wij hebben zelfs op onze kosten extra Artist impressies laten maken, een passend blog laten schrijven en jouw woning kosteloos meegenomen in een INDEBUURT advertentie. Alles voor de beste verkoop. Toen wij vanwege COVID niet de woning in konden hebben we voor een mooi bedrag de woning ongezien kunnen verkopen voor een goede prijs. Jullie kunnen zelfs blijven wonen tot aan de oplevering. De sleutel houden wij altijd tot de feitelijke overdracht. Dat is voor de verkopende partij vaak prettig. Mocht iemand te laat zijn bij de overdracht, kunnen wij vast starten. Mocht iemand nog naar binnen moeten om iets te regelen, dan kunnen wij dat verzorgen. Echter, als een verkoper vraagt of hij de sleutel terug mag zijn wij de moeilijkste niet. Wij sturen voorafgaande aan de aanmelding altijd de concept aanmelding. Dit is juist om spelfouten, tikfouten en andere aanpassingen door te voeren. Ik heb inderdaad een tikfout er per ongeluk niet uitgehaald. Maar direct aangepast toen dit opgemerkt was. Om zo min mogelijk fouten te maken bij appartementsrechten kopiëren wij inderdaad de tekst. Dit wordt gedaan vanuit oude aktes en Adobe. Door kopiëren uit Adobe naar Word, worden er weleens woorden vervormd. Wij geven toe dat het slordig is geweest dat wij dat niet zelf hebben gezien. Wij versturen de akte altijd in concept naar beide partijen juist om dit soort foutjes te voorkomen. Zodat dit aangepast kan worden. Wij hadden u kunnen wijzen op de met pen aangepaste letter en datum in de akte. Echter, was dit een zeer kleine aanpassingen, die geen gevolgen had. In de opdracht tot dienstverlening staat dat wij de nota doorsturen naar de notaris. De notaris neemt dit op in de afrekening en stuurt u het concept. Echter, door de grote drukte bij de notaris heeft de notaris dit wat later verstuurt dan gebruikelijk. Na de pitch heeft u een stappenplan (met linkjes van spullen die u kunt bestellen en kopen) en een verkoopplan gekregen en zoals afgesproken in de mail die bij de offerte stond, stuurt u de foto's de dag voor het maken van de foto's zodat ik dan kan kijken wat ik nog mee kan nemen. De foto's kwamen echter pas om 22.34 uur. Toen gaf ik de volgende ochtend om 8.00 uur aan dat het wat kort dag was. Echter, geen probleem ik heb van alles meegenomen tot beddengoed aan toe. Dit werkt altijd top met andere opdrachtgevers, we werken samen en ik bekijk aan de hand van foto's wat ik allemaal mee kan nemen. De decoratie hadden wij graag opgehaald. De vraag was of je het even af moest geven en dat het geen probleem was en 's middags was de decoratie al op kantoor. Wij laten spullen altijd even achter, tot alles rond is en spreken dan een moment af dat mensen het of even afgeven op kantoor of dat wij het weer komen afgeven. Juist door de drukke tijd en ieder moment afspraken is bellen vaak niet handig. Juist, omdat we de tijd wilde besteden aan alle woningen. Mailen kan altijd opgepakt worden, dan hoeft niet alleen de makelaar het te doen, maar kan ook de ondersteuning reageren.
Een funda gebruiker
Bremstraat 22
9,8
Ik zou deze makelaar aanbevelen.
Lindy heeft ons fantastisch geholpen bij het verkopen van onze woning in de Bloemenbuurt. Zelfs toen wij fysiek nog in het buitenland woonden was afstemming met haar vlot en eenvoudig. Ze heeft ons totaal ontzorgd. Lindy heeft goede marktkennis en een mooi netwerk in de branche, weet wat een koper wil en heeft ervoor gezorgd dat onze woning heel snel voor een mooie prijs verkocht werd. Ik zou haar zeker aanbevelen.
Deskundigheid
10
Lokale marktkennis
10
Prijs / kwaliteit
9
Service en begeleiding
10
Reactie van Gusto Casa
Jullie hadden ook een fantastisch huis. Blij met alle vertrouwen wat mij gegeven is, zo kon ik ervoor zorgen dat de woning goed gepresenteerd kon worden.
Dhr. Hoksbergen
Doornstraat 24
10,0
Ik zou deze makelaar aanbevelen.
Zeer actieve makelaar die zich optimaal verdiept in de historie van de woning en een zeer duidelijk beeld geeft van mogelijkheden. Besteed veel aandacht aan de details.
Deskundigheid
10
Lokale marktkennis
10
Prijs / kwaliteit
10
Service en begeleiding
10
Reactie van Gusto Casa
Bedankt voor de mooie beoordeling. Het was teamwork met een mooi eindresultaat. Het harde werken van de jongens met hulp van de schoonmaakster, de bloemen van Gloriosa en wat laatste styling zorgde voor een goed resultaat.
Een funda gebruiker
Johannes Camphuysstraat 17 Bis
10,0
Ik zou deze makelaar aanbevelen.
Lindy is enthousiast over wat ze doet en ze had vanaf het begin een helder plan met ons huis. Dat plan is ook zo uitgevoerd met als resultaat een snelle en goede verkoop van ons huis. Communicatie gedurende de verkoop was heel prettig. Ze is heel goed bereikbaar, eerlijk, deskundig en duidelijk. Precies wat wij nodig hadden!
Deskundigheid
10
Lokale marktkennis
10
Prijs / kwaliteit
10
Service en begeleiding
10

Gusto Casa

Amsterdamsestraatweg 184,
3551 CM Utrecht
Vandaag geopend tot 17:30, telefonisch bereikbaar tot 18:00

Openingstijden

Ma 9:00 - 17:30
Di 9:00 - 17:30
Wo 9:00 - 17:30
Do 9:00 - 17:30
Vr 9:00 - 17:30
Za Gesloten
Zo Gesloten

Afspraken of bezichtigingen zijn bij dit kantoor ook mogelijk buiten deze openingstijden.

Telefonisch bereikbaar

Ma 8:30 - 18:00
Di 8:30 - 18:00
Wo 8:30 - 18:00
Do 8:30 - 18:00
Vr 8:30 - 18:00
Za Niet bereikbaar
Zo Niet bereikbaar