
De meest gestelde vragen van adverteerders
Vragen met betrekking tot het inzetten van een advertentiecampagne op funda
Wanneer is mijn advertentie zichtbaar?
Na de bevestiging van livegang kan het tot 24 uur duren totdat de campagne zichtbaar wordt op het funda platform. Dit komt door een systeem controle in Google Ad Manager. Google Ad Manager keurt nogmaals de inhoud van de advertentie om zeker te weten dat er niks in de advertentie staat dat wettelijk niet mag en of alles goed zal werken met het uitserveren. Na deze keuring zal het systeem automatisch starten met het inzetten van je advertentie.
Waar kan ik mijn advertentie terugvinden?
Alle advertenties worden uitgeserveerd op funda.nl of fundainbusiness.nl afhankelijk van de afspraken die zijn gemaakt in de overeenkomst.
Nu kan het zijn dat je zelf op zoek gaat naar je eigen advertentie maar deze niet direct terug ziet. Goed om te weten is dat, zelfs als je blijft refreshen, het kan zijn dat je nooit je eigen advertentie te zien krijgt op het platform.
Dit is heel normaal. We serveren namelijk duizenden advertenties per dag uit op basis van een algoritme. Het algoritme bepaald welke advertentie op dat moment het beste is om uit te serveren.
Zo hebben aspecten als doelgroep, looptijd, ingekocht volume en het aantal bezoeken op het funda platform invloed op wanneer je advertentie wordt getoond.
Uiteindelijk wordt je campagne volgens afspraak vertoond aan je targeting-/doelgroep.
We sturen altijd voorafgaand aan de campagne een preview van je advertentie in de funda omgeving. Mocht je dit op een later moment (nogmaals) willen neem dan contact op met je funda contactpersoon of adops@funda.nl
Wat als ik nog iets wil aanpassen tijdens de campagne?
Tussentijds iets aanpassen aan de campagne kan altijd.
Als het gaat om ander advertentiemateriaal kan dit worden aangeleverd bij adops@funda.nl. We streven er dan naar het binnen 3 werkdagen het nieuwe materiaal live te zetten in de campagne.
Voor een aanpassing in de campagne opzet, denk hierbij aan een wijziging van de looptijd en/of targeting, is het handig om contact op te nemen met je funda contactpersoon of ons te mailen op adverteren@funda.nl.
Waar kan ik de voortgang en resultaten van mijn campagne terugvinden?
Drie werkdagen nadat de campagne live is gegaan sturen wij een dashboard waarin de statistieken van de campagne te zien zijn. Hierin is de voortgang en performance van de campagne terug te vinden. Heb je het dashboard niet ontvangen? Mail dan je funda contactpersoon.
Het is natuurlijk ook mogelijk om met onze mediaconsultants afspraken te maken over tussentijdse rapportages. Aan het einde van de campagne ontvang je een eindrapportage.
Kan ik gebruik maken van de adresgegevens van te koop staande of verkochten huizen voor on-/offline marketing activiteiten?
We begrijpen dat de kopers van een recent verkochte woning een ideale doelgroep is om producten of diensten bij onder de aandacht te brengen. Immers krijgt de nieuwe bewoner met allemaal nieuwe zaken te maken bij het verhuizen, intrekken in de nieuwe woning of heeft hij/zij allemaal plannen voor het aanpakken van de woning.
Hoewel de verkoopstatus een targetbare optie is in ons portfolio delen we geen adresgegevens met externe partijen.
Het targeten op verkoopstatus van te koop/verkochte objecten kan daarmee alleen gebruikt worden voor het tonen van advertenties op het funda platform.
Hoe kan ik als makelaarskantoor of nieuwbouwproject adverteren op funda?
Je kunt je kantoor of nieuwbouw project onder de aandacht brengen bij potentiële klanten. Zichtbaarheid en naamsbekendheid kunnen namelijk het verschil maken bij de uiteindelijke keuze van de consument. Daarom bieden we makelaarskantoren en nieuwbouwprojecten de mogelijkheid om een advertentiecampagne in te zetten op funda. Op basis van jouw doelstellingen ontwikkel je samen met een funda consultant de campagnestrategie en advertenties.
Meer informatie hierover is te vinden op Maatwerk voor kantoorpromotie of Maatwerk voor nieuwbouw
Vragen met betrekking tot het adverteren van een object
Hoe kan ik mijn woning op funda plaatsen?
Je kunt via een makelaar jouw woning plaatsen op funda. De makelaar presenteert je woning optimaal: inclusief professionele fotografie, een goede tekst en een nauwkeurige inmeting van je woning. Neem contact op met een makelaar om de mogelijkheden te bespreken.
Voor verdere objectplaatsing gerelateerde vragen bezoek Funda Vraag en Antwoord
Hoe plaats ik als woning eigenaar of makelaar buiten Nederland een object op funda?
Het is helaas niet mogelijk om toegang tot het funda-platform te krijgen als je gevestigd bent in het buitenland.
Het is wel mogelijk om een aanvraag te doen voor toegang tot het funda-platform als je in Nederland een kantoor hebt gevestigd en een registratienummer hebt bij de Nederlandse Kamer van Koophandel. Als dit van toepassing is, kun je in aanmerking komen voor een aansluitnummer op funda.
Voor verdere objectplaatsing gerelateerde vragen bezoek Funda Vraag en Antwoord
Wil je meer weten?
Maurice en het Advertising team helpen je graag verder
Mail ons op adverteren@funda.nl
