Over het uiteindelijke verkoopresultaat zijn we dik tevreden, maar het begintraject bij makelaarsland was moeizaam. We hebben al eerder een huis verkocht bij Makelaarsland en dat beviel heel goed, maar dit keer liep het helaas ietsjes minder. Dit komt denken we doordat het huis verre van standaard is en dit niet altijd past bij de geautomatiseerde proces-flow van makelaarsland.
De dingen die goed gingen:
-Het standaard proces van verkoop is goed geautomatiseerd. Bijvoorbeeld omtrent tekenen van koopcontract.
-De reserveringsmodule is duidelijk verbeterd t.o.v. vorig jaar.
Zaken die duidelijk minder gingen:
-De juridische afdeling wijzigt de door ons ingevulde vragenlijst zonder dit te melden. 2 dagen voordat het huis op funda kwam kwamen we hier pas achter en via de makelaar van makelaarsland is deze wijziging weer teruggedraaid.
-Er was gedoe over de woonoppervlakte. De persoon die de woning opnam namens makelaarsland rekent het souterrain wel tot woonoppervlakte. Dit werd ook gedaan door een taxateur 4 jaar eerder en een andere makelaar die een waardebepaling heeft gedaan was dezelfde mening toegedaan. De makelaar op afstand wilde echter het souterrain weer niet opnemen als woonoppervlakte. Na enig aandringen van onze kant is dit wel opgenomen als woonoppervlakte.
-Er zaten veel fouten in de plattegrond. Op 8 punten is de plattegrond verbeterd. Vervelend is dat de plattegrond op funda uiteindelijk ook niet helemaal klopte.
-Er waren technische problemen met het inladen van de plattegronden in het systeem. Dit heeft minstens een week tijd gekost. Erg zonde aangezien we wel snel wilden starten met de verkoop.
-Toen de woning online kwam stond er op de site van Makelaarsland bij het item garage "geen garage" terwijl er toch wel echt een garage was. Gelukkig kon dit nog wel worden aangepast voordat de woning op funda kwam.
-De makelaar van makelaarsland is bijzonder moeilijk te bereiken. Het lijkt wel of de makelaar wordt afgeschermd door 1e lijns medewerkers. Erg vervelend als het dossier iets complexer is.
Het lijkt wel of de verschillende betrokken personen niet goed met elkaar communiceren (zien24, persoon van de opname en makelaarsland). Dat is op zich geen probleem als het een standaard huis is, maar in dit geval zijn een aantal dingen net even anders en dan zie je duidelijk dat er bijsturing van onze zijde nodig is.
Lees volledige beoordeling
Sluit beoordeling