Feedback op dienstverlening.
Het traject rondom de verkoop van de onderliggende woning verliep – tot en met het traject bij de notaris – moeizaam. Op het moment van schrijven is de definitieve overdrachtsdatum nog niet vastgesteld. De koper laat op zich wachten met het tijdig aanleveren van de benodigde documenten voor de notaris.
De samenwerking met de verkoopmakelaar verliep niet altijd soepel: afspraken werden niet altijd tijdig gemaakt of nagekomen. Meerdere keren heb ik zelf aanvullende voorstellen gedaan om het verkoopproces te bevorderen.
Ik had het gevoel dat ik regelmatig zelf moest informeren naar de stand van zaken, zowel wat betreft de verkoop van de onderliggende woning als de verkoop- en financiële status van de koper. Over het algemeen ervoer ik de houding van de makelaar als eerder reactief dan proactief. Alles bij elkaar genomen is de samenwerking mij tegengevallen.
Kort nadat mijn beoordeling online verscheen, nam het kantoor contact met mij op met het dringende verzoek om de - naar hun oordeel - negatieve beoordeling te verwijderen.
Dat vind ik geen professionele handelwijze.
Als gevolg van deze actie heb ik mijn beoordeling herzien.
De scores voor deskundigheid, prijs/kwaliteit, service en begeleiding heb ik bijgesteld naar een 1.
Omdat deze beoordeling door mij - ondanks zijn dwingende verzoeken - niet zal worden verwijderd, gaat de makelaar dit onder de aandacht brengen van Funda, ERA Nederland en andere betrokken instanties.
Ook deze toezegging komt de makelaar niet na.
De zoveelste ... ...
Omdat de makelaar vervolgens in het geheel niet de moeite neemt te reageren wordt nu "Lokale Marktkennis" eveneens bijgesteld naar een 1.
Jammer dat cijfer 0 (nul) voor de gehele beoordeling niet gegeven kan worden.
Lees volledige beoordeling
Sluit beoordeling