Een reëler beeld met 3D Tour

Ontdek de voordelen van een realistische virtuele tour
Tijdens de coronacrisis was virtueel bezichtigen misschien wel belangrijker dan ooit. Daarom zijn we vlak na de uitbraak van Covid-19 op zoek gegaan naar oplossingen om zowel makelaar als consument zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen. Eén van die oplossingen was de integratie van 3D Tour, waarmee je klanten een online preview kan geven van een woning. Ook na de coronacrisis biedt deze tool een aantal voordelen.
Matterport, iGuide en HouseQube: het zijn allemaal tools waarmee je een gedetailleerde 3D-scan van een woning maakt. Zo'n scan biedt de kijker verschillende manieren om een woning te bekijken: als virtuele tour, 3D-plattegrond en als dollhouse (poppenhuis), een interactieve dwarsdoorsnede van de woning. Deze combinatie zorgt online voor een zo compleet mogelijk beeld van een woning. Voor het maken van de 3D-scan is een speciale camera nodig. Veel medialeveranciers kunnen je hierbij helpen.
De voordelen van een 3D-scan op funda
Het beeld dat de consument krijgt van een woning is reëler en gedetailleerder dan alle andere beschikbare media. Tot de goede staat van het stucwerk aan toe.
De consument krijgt al ‘wandelend’ door de woning een goed idee van de indeling en de grootte van de woning, ook als hij het object niet fysiek kan bezoeken. Je kunt dit enigszins vergelijken met Google Streetview, maar dan binnen in je object.
Een 3D-scan maakt het mogelijk om de koper een beeld te geven van hoe de woning eruitziet als hij er woont. Hij kan een scan laten maken van eigen meubilair of meubels uit een winkel. Vervolgens kan hij met deze 3D-plaatjes schuiven om een idee te krijgen van de ruimte.
Vaak gebruiken kopers de 3D-scan na een fysieke bezichtiging om ‘terug te gaan’ naar de woning. Waar zat de badkamer ook alweer? Wat moest er nou gebeuren met de zolder?
Veel consumenten delen de scan met vrienden, familie en via social media. Dit levert je object extra aandacht op.
Als je 3D-scans toevoegt aan je objecten, draagt dat bij aan een positieve profilering van je kantoor. Hoe meer aandacht je aan een object besteedt, hoe beter je jouw verkoopdiensten verkoopt aan andere potentiële klanten.

De 3D Tour: een virtuele rondleiding
Geef potentiële kopers een beter beeld van het object. De 3D Tour is standaard onderdeel van Funda Premium en Funda Compleet.


