De funda Barometer

Data omzetten in kansen

Met de funda Barometer krijg je op basis van landelijke en regionale data inzicht in je objectprestaties. Daarnaast biedt de Barometer aan de hand van onderzoek en artikelen inzicht in de vraagzijde van de markt.

Resultaten vergelijken

In de funda Barometer zijn objectdata ingedeeld aan de hand van drie doelstellingen: gevonden, bekeken en contact. In de grafiek laten we de algemene data zien per regio. Gebruik je de funda Barometer voor het eerst? Bekijk hier een uitlegvideo.

Om onderstaande grafiek te gebruiken voer je alle drie de velden in (postcode, kenmerk en filter). De postcode corresponderen we automatisch met het bijbehorende COROP-gebied.

Een cluster van één of meer aangrenzende gemeenten in dezelfde provincie, ontworpen voor regionaal onderzoek. In totaal zijn er in Nederland 40 COROP-gebieden.


Zo vergelijk je de data met je eigen objectstatistieken

Hoe digitaal wil de consument gaan?

Persoonlijk contact met de makelaar blijft voor kopers en verkopers belangrijk. Maar sommige zaken mogen wel wat digitaler, vooral voor de jongere doelgroep. Wat regelt de consument graag fysiek en welke zaken kun je het best digitaal met hen afhandelen?

Resultaten

Zaken die verkopers graag digitaal regelen

Zaken die kopers graag digitaal regelen

Kopers en verkopers zijn het eens: koopcontract nemen zij het liefst fysiek door

Op welke manier neem je het koopcontract het liefst door met de makelaar?

Het koopcontract ondertekenen kopers en verkopers graag nog met pen en papier

Op welke manier onderteken je het koopcontract het liefst?

Bezichtigen? Eerste indruk mag digitaal, de rest liever niet.

Zou je voorkeur uitgaan naar een digitale bezichtiging?

Meeste kopers en verkopers doen eindinspectie liefst fysiek

Op welke manier doe je het liefst de eindinspectie van de woning?

Jong of oud: overdracht notaris nog liever niet digitaal

Op welke manier doe je het liefst de overdracht bij de notaris?

Waarom blijven fysieke afspraken voor kopers en verkopers belangrijk?

Communicatie met de makelaar

Traditionele kanalen blijven het meest populair voor contact met de makelaar

Aan transparantie hechten consumenten meeste waarde

Persoonlijk contact in de digitale wereld

Steeds meer wordt digitaal geregeld, ook rondom de koop of verkoop van een huis. Dit creëert kansen voor jou als makelaar en kan een hoop tijd besparen. Mits je goed weet wanneer je kiest voor de digitale weg en wanneer je vol inzet op persoonlijk contact. Want ook als het aan de consument ligt, blijft het kopen en verkopen van een huis mensenwerk.

Uitgelicht

Interview

Online woondossier voor gemak en tijdsbesparing

Welke voordelen biedt een online woondossier voor klant en makelaar? Tristan Jacobs (Brantjes Makelaars) legt het uit.

Lees het interview >


Trend

Zo pas je marketing automation succesvol toe

Bestaande en potentiële klanten altijd de gewenste aandacht geven, zonder dat dit veel tijd kost? Met marketing automation kan het.

Lees het artikel >


Succesverhaal

Indirecte leads door virtueel open huis

Fransen & Kroes Makelaars houdt standaard een virtueel open huis naast fysieke bezichtigingen. Dit is waarom.

Lees het interview >



Ynke Hartsema

Hulp nodig of behoefte aan specifiekere inzichten?

Ynke helpt je verder

Ynke en haar collega's helpen je graag bij het vinden of interpreteren van je objectstatistieken. Wil je weten hoe je het binnen je regio doet ten op zichte van je concurrenten? Ook dan maakt een accountmanager graag gratis een analyse op maat voor je.

Stuur een mail