Inzicht in de vraagzijde

2 minuten leestijd

Hoe de Vraagscan met jouw feedback tot stand kwam

Speciaal voor én samen met makelaars ontwikkelde funda een nieuwe tool. De Vraagscan is de opvolger van de Marktverkenner en geeft simpel en snel inzicht in de vraagzijde van de markt.

Uit gebruikersonderzoeken, interviews en feedback bleek dat de Marktverkenner niet voldeed aan de verwachtingen van makelaars. Zij willen vooral inzicht in de vraagzijde van de markt. De Marktverkenner gaf dit inzicht wel, maar via een omslachtig proces en bovendien werkte het alleen optimaal op een desktop. Niet heel functioneel dus wanneer je als makelaar op een locatie staat en alleen een tablet of telefoon bij de hand hebt.

Samenwerken

Om een zo bruikbaar mogelijke tool te ontwikkelen, hebben we makelaars om feedback gevraagd. Een gebruikerstest met makelaars op kantoor leverde nuttige feedback op over wat goed werkte, wat beter kon en wat zij nog misten. Bij de lancering van de Vraagscan als bètaversie konden makelaars in de funda desk testen wat ze ervan vonden. Die constante stroom aan feedback van de uiteindelijke gebruiker zelf resulteerde in een eindproduct dat zo veel mogelijk aansluit op de wensen en behoeften van de makelaar.

Funda Product
Snel inzicht in de vraagzijde binnen jouw regio?

De Vraagscan laat je zien hoeveel interesse er is voor een specifiek object op een bepaalde locatie.

Vertel me meer

Grootste verschil

Het grootste verschil met de Marktverkenner is dat de Vraagscan direct leidt tot een analyse over het object waarvan een makelaar meer wil weten. Op basis van het soort object, de locatie en de kenmerken laat de Vraagscan direct zien hoe een object of locatie zich verhoudt tot vergelijkbare objecten of locaties en hoeveel zoekers erin geïnteresseerd zouden kunnen zijn. Deze inzichten kunnen makelaars gebruiken ter ondersteuning van hun eigen kennis tijdens gesprekken die zij met klanten voeren. En de Vraagscan is responsive, dus te gebruiken op verschillende apparaten, ook mobiel. Daarnaast is het design verbeterd, wat het geheel overzichtelijk en representatief naar klanten toe maakt.

Feedback blijft welkom

Hoewel er nog genoeg andere plannen en ideeën zijn, hebben we prioriteiten tegen elkaar afgewogen en gekozen voor waar makelaars het meeste baat bij hebben en wat we op de geplande termijn konden realiseren. Maar de funda Vraagscan is nooit af. We ontvangen feedback graag, want alleen met gebruikerservaringen maken we de Vraagscan steeds beter.

Heb je een vraag of tip voor Funda?

Laat het weten aan Mara of haar collega's.

Mara van der SlootAccountmanager
Je moet personalisatiecookies accepteren.