Tips Objectmarketing Presenteren

‘Wij gebruiken voor elk object een Blikvanger’

- leestijd

Hoe Bos Makelaardij vol inzet op herkenbaarheid

Met Blikvanger valt u op tussen het huidige aanbod. Dat weet Hugo Vries van Bos Makelaardij als geen ander: hij zet het promotiemiddel voor elk te koop staand object in. ‘We kunnen duidelijk zien dat we beter worden gevonden.’

Toen Blikvanger werd gelanceerd, twijfelde Hugo Vries van Bos Makelaardij in Baarn geen moment. Hij stopte met het adverteren in de lokale krant en nam direct Blikvanger op in het all-inverkooppakket van zijn kantoor. Waarom? ‘Wie een huis zoekt op funda, ziet in eerste instantie kleine postzegeltjes,’ stelt Vries. ‘Dat valt niet op. Ik ben van mening dat een grote foto in de resultatenlijst veel beter is.’

Vries vindt dat elk huis dat aangemeld wordt, goed moet opvallen. ‘Een tekoopbord in de tuin zetten, is daar maar een klein onderdeel van. Dat kom je tegen als je fysiek in de buurt bent. Met een betaald promotieproduct als Blikvanger targetten we actief op zoekers. Dat is een heel ander soort reclame.’

Geen discussie, één uniform beeld

Bij Bos Makelaardij werken ze standaard met een all-inpakket. Elk object krijgt standaard eigen plattegronden, er worden altijd foto’s door dezelfde fotograaf gemaakt en elk object wordt dus extra uitgelicht in de zoekresultatenlijst. Vries: ‘We vinden het belangrijk om een eenduidig beeld uit te dragen. Als je de klant de keuze laat of hij wel of niet 360 graden foto’s wil of een filmpje, heb je over elk onderdeel een discussie. Wij geloven in de kracht van deze middelen en daarom bieden we ze in één pakket aan.’

Blijven onderscheiden

Elk object is anders en vraagt dus ook om een andere Blikvanger-aanpak, vindt Vries. Bij elk object benoemt het kantoor in een aantal korte steekwoorden wat de meest in het oog springende features van het huis zijn. Heeft een huis vijf slaapkamers, of een grote tuin? Dan moet dat in de resultatenlijst staan.

Vries: ‘Op dit moment onderscheiden wij ons met Blikvanger omdat in onze regio niet zoveel andere kantoren Blikvanger gebruiken. Ik kan alleen maar hopen dat mijn collega’s ons voorbeeld níét volgen. Want als iedereen Blikvanger gaat gebruiken, heeft het minder effect.’

Objecten en kantoor vaker gevonden

Blikvangers brengen niet alleen objecten onder de aandacht van zoekers. Ook het logo en de kantoornaam van Bos Makelaardij komen voortdurend in de zoekresultatenlijst voorbij van mensen die in Baarn naar huizen kijken.

Of Blikvanger helpt om betere verkoopresultaten te behalen, durft Vries niet met zekerheid te zeggen. Het succes laat zich moeilijk meten en het is vaak een mix van mond-tot-mondreclame, onlinereclame en tekoopborden die een uiteindelijke klant over de streep trekt. Wat wel opvalt, is dat de profielpagina van Bos Makelaardij op funda anderhalf tot twee vaker bekeken wordt dan die van andere kantoren in Baarn. ‘Ik hoor vaak terug dat mensen onze naam vaak voorbij hebben zien komen. Ook kunnen we heel duidelijk zien dat onze objecten beter worden gevonden. Het aantal hits dat wij genereren is veel groter dan dat van onze collega’s, soms wel 50 procent beter. Natuurlijk kost Blikvanger geld, maar de perfecte presentatie van een woning loont, blijkt ook uit deze cijfers.’

Maak van uw objecten uw visitekaartje
Met Blikvanger vestigt u de aandacht van zoekers op uw object én kantoor
Bestel in funda desk

Meer over dit onderwerp