Nieuwe header voor nieuwbouwproject

1 minuten leestijd

Meer overzicht, minder ruis op de projectdetailpagina

Waarom deze aanpassing?

Wanneer een zoeker op Funda meer informatie wil over een nieuwbouwproject, kijkt hij op de projectdetailpagina. Makelaars en gebruikers gaven aan dat de opbouw van de pagina te onoverzichtelijk was om snel de juiste informatie over het nieuwbouwproject te kunnen vinden. Daarom is de header van de projectdetailpagina op meerdere punten verbeterd door meer overzicht, context en relevante informatie te bieden.

Wat is er veranderd?

De header van de projectdetailpagina is op drie punten verbeterd:

  • Compactere hoofdafbeelding voor meer ruimte
    Waar eerder de hoofdafbeelding het hele scherm vulde, is deze nu compacter weergegeven. Hierdoor ontstaat meer ruimte voor de belangrijkste projectdetails. De zoeker ziet in één oogopslag:
    - het aantal vierkante meters,
    - het aantal kamers,
    - het totaalaantal (verwachte) objecten,
    - en de perceelgrootte.

  • Medialinks direct onder de afbeelding
    Links naar de media van het project, zoals foto’s, 360° foto’s en video, staan direct onder de hoofdafbeelding. Dit sluit aan bij de verwachting van Funda-gebruikers, aangezien dit ook zo is ingericht bij ‘bestaande bouw’-objecten op Funda.

  • Overzicht met projectkenmerken
    Onder de afbeelding en medialinks zie je in een oogopslag de belangrijkste kenmerken van het nieuwbouwproject. Denk aan woningkenmerken zoals verschillende woningtypen, het totaal aantal huizen en de vierkante meters. Ook vind je daar meer informatie over de planning van het project.

  • Deelbutton prominenter aanwezig
    De deelbutton is beter zichtbaar in de header. Zo kunnen zoekers het project makkelijker delen, wat zorgt voor extra zichtbaarheid voor het nieuwbouwproject.

Voor

Voor

Na

Na

Wat moet je hiervoor doen?

Doordat de afbeelding nu anders schaalt dan voorheen, raden we je aan om te controleren of deze nog goed tot zijn recht komt op de pagina. Zo weet je zeker dat het project visueel aantrekkelijk en duidelijk gepresenteerd wordt.

Direct duidelijke context over het nieuwbouwproject helpt consumenten sneller te bepalen of het project écht interessant is. Dit ondersteunt makelaars in het goed onder de aandacht brengen van nieuwbouwprojecten bij een miljoenenpubliek.

Marc JuttenSenior Product Manager bij Funda