Het belang van een volledige presentatie

Compleet presenteren voor optimale aandacht
Natuurlijk zorg je als makelaar voor goede foto’s van je object. Maar online zijn er legio mogelijkheden om je object nóg beter en mooier over te brengen.
Hoe krap de markt ook is, de kans bestaat altijd dat een object zich niet vanzelf verkoopt. Meestal moet daar een extra stap voor worden gezet. Omdat de meeste zoekers online actief zijn, is het zaak je object daar ook zo mooi, zo optimaal én zo compleet mogelijk te presenteren.
Rankingvoordeel
Naast een uitgebreide omschrijving, een overzicht van kenmerken, een onbeperkt aantal foto’s en informatie over locatie en buurt – kan je voor een woningpresentatie op funda ook een plattegrond, 360° foto’s, een video en een 3D tour toevoegen. Zo geef je de zoeker een compleet beeld van de woning.
Die media helpen je om de objectinformatie en -presentatie zo volledig mogelijk te maken. Dat is belangrijk, want hoe vollediger de informatie, hoe hoger je object terechtkomt in de resultatenlijst. En cijfers liegen niet: een object wordt vaker gevonden én genereert meer bezichtigingsaanvragen wanneer het compleet wordt gepresenteerd. Zo zorgt een complete presentatie dus voor optimale aandacht van kopers.
Plattegrond
De plattegrond is voor velen een handig hulpmiddel om in één oogopslag te zien hoe een woning in elkaar steekt. Belangrijk, vinden funda-bezoekers: 75% van hen is minder snel geneigd een bezichtiging in te plannen als een plattegrond ontbreekt. Bij woningzoekers onder de 45 jaar is dat zelfs 85%.
360° foto’s en 3D Tour
De 360° foto’s zijn voor serieuze zoekers ook een belangrijk middel om in te schatten of een woning voldoet aan wat ze zoeken: een op de drie funda-gebruikers jonger dan 45 jaar geeft aan dat ze altijd de 360° foto’s bekijken voordat ze een aanvraag voor een bezichtiging bij de verkoopmakelaar doen.
3D Tour geeft zoekers niet alleen op voorhand al de mogelijkheid een woning tot in de detail te bekijken - waardoor de kwaliteit van je bezichtigingsaanvragen toe zal nemen - maar ook om na afloop nog even te kijken waar die logeerkamer ook alweer precies zat en hoe de doorloop naar de keuken was.
Video
Steeds meer vastgoedmarketeers weten dat ook video een zeer gewaardeerd middel is om een object tot zijn recht te laten komen. Anno 2025 gebruikt 89% van de bedrijven wereldwijd video in hun marketingstrategie, blijkt uit onderzoek van Wyzowl. Dat waardeert de consument ook; die kijkt gemiddeld 17 uur per week naar online video. Video overtuigde 87% van hen om actie te ondernemen – bijvoorbeeld de aanschaf van een product of service. En ook voor funda-gebruikers is video een belangrijk middel: voor één op vier is de aanwezigheid daarvan zelfs bepalend voor het wel of niet plannen van een bezichtiging.

Wanneer kies je voor funda Compleet?
Meer kwalitatieve leads genereren voor je object? Kies funda Compleet en wordt vaker gevonden.


