Funda geeft antwoord

Hoe krijg ik meer leads voor mijn makelaarskantoor?

3 minuten leestijd

Funda geeft antwoord op de vraag van de maand

Nieuwe aan- en verkoopopdrachten werven is op dit moment de belangrijkste behoefte van veel makelaars, bleek uit onderzoek dat wij vorig jaar deden. Met ruim 4,5 miljoen unieke bezoekers per maand is Funda dé plek om dat te doen. Hoe maak je slim gebruik van alle mogelijkheden?

Er zijn verschillende manieren waarop je Funda kunt gebruiken om je kantoor bij potentiële klanten onder de aandacht te brengen. Het afgelopen jaar hebben we een aantal verbeteringen doorgevoerd waarmee je je nog beter kunt onderscheiden op ons platform. Door hier optimaal gebruik van te maken, kun je het aantal leads voor jouw kantoor vergroten. We zetten de vier belangrijkste tips voor je op een rij.

1. Benut je kantoorpagina maximaal

Je kantoorpagina op Funda is de uitgelezen plek om te laten zien waar je voor staat en waarom klanten voor jou zouden moeten kiezen. Hoe meer informatie je geeft en hoe beter je jouw kantoor onderscheidt van andere makelaars, hoe groter de kans dat zij contact met je opnemen. Met Kantoorprofiel Pro kun je meer van jezelf laten zien dan met een standaard kantoorpagina.

Uit ons eigen consumentenonderzoek blijkt dat mensen eerder bereid zijn om contact op te nemen met de makelaar wanneer ze een Kantoorprofiel Pro-pagina zien, dan wanneer ze de standaard kantoorpagina zien. Dat komt doordat consumenten bij een Pro-pagina een positievere indruk krijgen van de makelaar.

Funda Product
Verbeter je kantoorpagina met Kantoorprofiel Pro

Voeg foto's, video's en uitgebreide informatie toe voor een goed beeld van jouw kantoor op Funda.

Vertel me meer

Sinds oktober 2024 kwalificeren we de leads die via je kantoorpagina binnenkomen ook. In Funda Desk zie je precies of het leads voor aan- of verkoopopdrachten betreft, of dat iemand een bezichtigingsaanvraag doet of een andere vraag heeft. Zo zie je in één oogopslag wat de investering die je in Kantoorprofiel Pro doet, oplevert.

2. Vergroot het aantal leads via je objectpagina

Verreweg de meeste Funda-bezoekers komen op jouw kantoorpagina via een objectpagina, omdat ze geïnteresseerd zijn in een huis. De manier waarop jij jouw woningen presenteert, kan óók bijdragen aan nieuwe verkoopleads, zeker als je dit in een eigen, herkenbare stijl doet.

Het levert misschien niet direct nieuwe opdrachten op, maar de indruk die je hiermee achterlaat kan in je voordeel werken op het moment dat een potentiële koper zijn of haar eigen huis gaat verkopen. De meeste Funda-gebruikers bezoeken het platform namelijk als koper en gaan vaak pas daarna verkopen. In de koopfase komen ze in aanraking met veel verschillende verkoopmakelaars die in hun regio actief zijn. Nu een goede indruk achterlaten is dus essentieel om daar later de vruchten van te plukken.

Geef je medewerkers op je objectpagina’s alvast een gezicht met een persoonlijk contactblok; onderdeel van Kantoorprofiel Pro. Dit kan positief bijdragen aan het beeld dat je geeft van jouw kantoor en het maakt contact opnemen bovendien laagdrempeliger.

3. Zorg dat je maximaal zichtbaar bent op de zoekresultatenpagina

Hoe vaker mensen jouw kantoornaam en -logo voorbij zien komen, hoe groter de kans dat jouw naam blijft hangen. Door objecten de plaatsen met Funda Premium - of door ze extra te promoten met een Blikvanger - verschijnt jouw logo in beeld bij elke vertoning van je object in een zoekresultatenlijst.

Wil je op nog meer plekken zichtbaar zijn, dan kan dat met een Podiumplaats-advertentie. Daarin kun je meer informatie delen over jouw kantoor. Deze advertentie staat op relevante plekken op het platform, zoals de zoekresultatenpagina. Het is bovendien een van de belangrijkste middelen om extra bezoekers naar je kantoorpagina te trekken. Dit werkt het best als je een pakkende tekst en een aansprekende foto gebruikt die uitnodigen om op de advertentie te klikken.

Funda Product
Meer aandacht voor jouw kantoor

Met Podiumplaats ben je voor een vast bedrag per maand op drie verschillende plekken op Funda zichtbaar.

Vertel me meer

4. Richt je op een specifiek doel of een geselecteerde doelgroep

Voor NVM-makelaars is er tot slot nog de mogelijkheid om leads te werven via een gerichte advertentiecampagne op Funda. Een Maatwerkcampagne Kantoor is kostbaarder dan de opties hierboven, maar biedt de mogelijkheid om met een op maat gemaakte campagne een specifieke doelgroep te bereiken, bijvoorbeeld senioren, expats of kopers in het hogere segment, met een op hen afgestemde boodschap.

Funda Product
Stap in de schijnwerpers voor meer potentiële klanten

Genereer nieuwe leads met een maatwerkcampagne voor jouw kantoor.

Vertel me meer