
Woonplatform met een missie
Wonend Nederland vooruithelpen
Bij Funda geloven we dat de grootste stap in je leven zorgeloos zou moeten zijn. Daarom helpen wij wonend Nederland de keuze te maken die het best bij hen past. Ongeacht de stand van de woningmarkt. We begrijpen dat dit niet altijd makkelijk is. Dus maken wij daar waar wij kunnen, het verschil. Voor iedereen die een stap op de woningmarkt wil zetten.
Een huis kopen of verkopen is een grote stap. En dat kan extra uitdagend zijn in deze markt. Daarom helpen wij wonend Nederland vooruit door perspectief en overzicht te bieden. De makelaar speelt daarin een cruciale rol.

Grip op wonen
We bieden kopers, verkopers en huiseigenaren grip op wonen. Door met overzicht en inzicht te laten zien wat er mogelijk is op de woningmarkt. En door de makelaar centraal te stellen voor advies op maat. Ook bieden we adverteerders de mogelijkheid om in te haken op relevante momenten in de woonreis, zodat we consumenten op zoveel mogelijk momenten een stap vooruit kunnen helpen.

Op Funda zocht ik naar jarendertighuizen, maar de makelaar overtuigde me om voor een jarennegentigwoning te gaan. Zonder glas-in-loodramen of ensuitedeuren, maar met meer ruimte en minder onderhoud.

De expertise van de makelaar is en blijft onmisbaar
Opgericht door makelaars, zijn we al decennialang de grootste speler op de markt. Daar zijn we trots op. We zijn er voor de makelaar die net als wij vooruit wil. Die ons podium pakt om kopers en verkopers echt verder te helpen. Daarom werken we vanuit een heldere belofte: Funda biedt het podium voor de succesvolle makelaar. Door ons platform te blijven ontwikkelen met slimme en tijdbesparende oplossingen, kunnen makelaars zich focussen op het winnen en helpen van klanten.

Onze diensten worden digitaler, maar het kopen van een huis is zoiets persoonlijks, dat mensen behoefte houden aan persoonlijke begeleiding. Verkopers willen hun statistieken volgen op Funda én van ons horen wat ze daarvan moeten vinden.

Plek waar medewerkers zich thuis voelen
Onze aandacht voor medewerkers draagt bij aan een fijne werkcultuur. En aan mooie resultaten in ons jaarlijkse medewerkerstevredenheidsonderzoek: in 2024 scoorden we een mooie 7,8. De top 3 factoren die hieraan bijdragen: een prettige werksfeer, genoeg uitdaging en leuk en interessant werk. Resultaten waar we trots op zijn.
Lees hoe Head of People & Culture Ilse zich hiervoor inzet >

Wij erkennen onze verantwoordelijkheid
Ons platform bereikt miljoenen mensen en speelt een belangrijke maatschappelijke rol. Met onze inzichten ontwikkelen we producten en diensten die gebruikers vooruit helpen in hun woonreis en zoeken we naar manieren om onze impact te vergroten, zoals met de Funda Index, het project ‘Alles op een Rijtje’ en maatschappelijke initiatieven.
De mensen achter Funda