Woonplatform met een missie

Wonend Nederland vooruithelpen

Bij Funda geloven we dat de grootste stap in je leven zorgeloos zou moeten zijn. Daarom helpen wij wonend Nederland de keuze te maken die het best bij hen past. Ongeacht de stand van de woningmarkt. We begrijpen dat dit niet altijd makkelijk is. Dus maken wij daar waar wij kunnen, het verschil. Voor iedereen die een stap op de woningmarkt wil zetten.

788 mln.bezoeken op Funda
4:27gemiddelde bezoekduur in minuten
op Funda
97%van het Nederlandse aanbod staat op Funda
Bekijk Funda’s mijlpalen van 2024

Een huis kopen of verkopen is een grote stap. En dat kan extra uitdagend zijn in deze markt. Daarom helpen wij wonend Nederland vooruit door perspectief en overzicht te bieden. De makelaar speelt daarin een cruciale rol.

Joost DopCEO van Funda
Lees meer over zijn visie op Funda’s toegevoegde waarde

Grip op wonen

We bieden kopers, verkopers en huiseigenaren grip op wonen. Door met overzicht en inzicht te laten zien wat er mogelijk is op de woningmarkt. En door de makelaar centraal te stellen voor advies op maat. Ook bieden we adverteerders de mogelijkheid om in te haken op relevante momenten in de woonreis, zodat we consumenten op zoveel mogelijk momenten een stap vooruit kunnen helpen. 

Op Funda zocht ik naar jarendertighuizen, maar de makelaar overtuigde me om voor een jarennegentigwoning te gaan. Zonder glas-in-loodramen of ensuitedeuren, maar met meer ruimte en minder onderhoud.

Claire Bolt-Exoo Uit Deventer
Lees hoe haar jarendertigdroom tóch nog uitkwam

De expertise van de makelaar is en blijft onmisbaar

Opgericht door makelaars, zijn we al decennialang de grootste speler op de markt. Daar zijn we trots op. We zijn er voor de makelaar die net als wij vooruit wil. Die ons podium pakt om kopers en verkopers echt verder te helpen. Daarom werken we vanuit een heldere belofte: Funda biedt het podium voor de succesvolle makelaar. Door ons platform te blijven ontwikkelen met slimme en tijdbesparende oplossingen, kunnen makelaars zich focussen op het winnen en helpen van klanten.

Onze diensten worden digitaler, maar het kopen van een huis is zoiets persoonlijks, dat mensen behoefte houden aan persoonlijke begeleiding. Verkopers willen hun statistieken volgen op Funda én van ons horen wat ze daarvan moeten vinden.

Kevin Nijs Makelaar - Van Silfhout & Hogetoorn Wereldmakelaars

Lees hoe hij zijn marktaandeel het afgelopen jaar liet groeien

Plek waar medewerkers zich thuis voelen

Onze aandacht voor medewerkers draagt bij aan een fijne werkcultuur. En aan mooie resultaten in ons jaarlijkse medewerkerstevredenheidsonderzoek: in 2024 scoorden we een mooie 7,8. De top 3 factoren die hieraan bijdragen: een prettige werksfeer, genoeg uitdaging en leuk en interessant werk. Resultaten waar we trots op zijn.

Lees hoe Head of People & Culture Ilse zich hiervoor inzet >

Ontmoet 9 collega's die hun stempel drukken op Funda >

148medewerkers in dienst
77%raadt Funda als werkgever aan bij anderen
23verschillende nationaliteiten

Wij erkennen onze verantwoordelijkheid

Ons platform bereikt miljoenen mensen en speelt een belangrijke maatschappelijke rol. Met onze inzichten ontwikkelen we producten en diensten die gebruikers vooruit helpen in hun woonreis en zoeken we naar manieren om onze impact te vergroten, zoals met de Funda Index, het project ‘Alles op een Rijtje’ en maatschappelijke initiatieven.

De mensen achter Funda