Zo werkt projectpromotie voor nieuwbouw op funda

Article Primary Image - Zo werkt projectpromotie voor nieuwbouw op funda
- 3 minuten leestijd

Alle mogelijkheden op een rij

Hoe verkoop je succesvol een nieuwbouwproject in een markt waarin de vraag naar nieuwbouw afneemt? Digital Media Consultant Sef van Vlijmen van funda: ‘Juist nu is het enorm belangrijk om een project al direct vanaf de start onder de aandacht te brengen, anders loop je straks achter de muziek aan.’

‘Makelaars en projectontwikkelaars merken dat zij nieuwbouw actiever onder de aandacht moeten brengen om alle huizen verkocht te krijgen,’ zegt funda’s Sef van Vlijmen. ‘Het is belangrijk om daar zo snel mogelijk mee te beginnen, bijvoorbeeld op het moment dat het project in voorbereiding is. De kans op succes is dan groter dan wanneer je later, als blijkt dat het project moeilijk verkoopt, pas begint met adverteren.’

Liggende of staande advertentie

Om zo'n project direct goed onder de aandacht van een relevante doelgroep te brengen, heeft funda de optie Maatwerkcampagne Nieuwbouw in het leven geroepen. Dit is een advertentiecampagne waarbij advertenties op twee manieren op funda verschijnen: als horizontale banner tussen de zoekresultaten of als verticale advertentie ernaast. Deze laatste optie valt extra op.

Art - Projectpromotie op funda inform_Artikelbeeld.jpg

Bereik de juiste doelgroep

Met deze projectpromotie op funda breng je een project gericht onder de aandacht van mensen die actief op zoek zijn naar een huis. De advertentie wordt zowel tussen het ‘normale’ aanbod van funda getoond als in het Nieuwbouw-gedeelte. Sef: ‘Je bereikt dus al direct de juiste doelgroep. Vervolgens kun je zoekers verder specificeren op basis van gebied en prijscategorie.’

‘Blijkt dat twee type woningen minder goed verkopen, dan pas je gemakkelijk je campagne aan’

De advertentiecampagne kun je gedurende de looptijd eenvoudig aanpassen. Sef: ‘Bestaat een nieuwbouwproject bijvoorbeeld uit verschillende type woningen in verschillende prijsklassen? Dan breng je het project bij de start als geheel onder de aandacht van een brede doelgroep in een bepaald gebied. Blijkt gaandeweg dat twee type woningen minder goed verkopen, dan pas je gemakkelijk je campagne zo aan dat alleen die twee types gericht onder de aandacht worden gebracht van bijvoorbeeld zoekers die binnen die specifieke prijscategorie zoeken.’

Tussen of naast de zoekresultaten

Sef raadt aan om te beginnen met een advertentie tussen de zoekresultaten. ‘Die lijkt het meest op een reguliere plaatsing en is zo gemaakt. Je levert vier regels tekst en beeld aan, funda doet de rest.’ Zolang de campagne loopt, mag je de tekst en afbeelding zo vaak aanpassen als je wilt. Zo kun je zelf uittesten welke vorm het beste voor jouw nieuwbouwproject werkt.

Sef: ‘Heb je een uniek object of een bijzonder project met een grote uitdaging? Dan adviseer ik om voor een grotere campagne te gaan en dus voor de verticale advertentieruimte. Hiermee kun je groots uitpakken met bijvoorbeeld bewegende beelden. Zo’n campagne vraagt meer inspanning, maar als je hiermee opvalt bij de juiste kopers, is dat in deze tijd lucratief.’

Samen zoeken naar de beste oplossing

Wil je een nieuwbouwproject promoten met een advertentiecampagne op funda, dan adviseert en begeleidt Sef je hierbij. Samen zoeken jullie de beste oplossing en maken jullie een plan. Gedurende de campagne monitoren jullie de resultaten en bepalen jullie waar eventueel bijgestuurd kan worden om zo veel mogelijk woningen te verkopen.

Wil je mijn advies over hoe je jouw nieuwbouwproject het beste onder de aandacht brengt van de juiste groep zoekers?

Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.

Sef van VlijmenDigital media consultant