Nieuw Amsterdams Huys

Reviews average

9.1

The average score is based on 33 reviews in the last 24 months.
Last year, the agent invited 69% of their customers to write a review.
How are these reviews calculated? Read more.

Sale reviews

Mr. Daniele
Schinkelhavenkade 7 3
7.8
I would recommend this agent.
We didn't get a lot of visitors, not sure why. It's difficult to say if that is due to the agent or to my own decisions and if another agent could get more visitors. I sold the apartment quickly for a price just below what I wanted.
Expertise
7
Knowledge of the local market
7
Price / quality
9
Service and guidance
8
A funda user
Groenhoven 222
10.0
I would recommend this agent.
Nieuw Amsterdams Huys is deskundig, snel en nauwkeurig. De woning was binnen een week verkocht! Ook de afhandeling ging soepel en makkelijk.
Expertise
10
Knowledge of the local market
10
Price / quality
10
Service and guidance
10
A funda user
Vechtstraat 181 H
10.0
I would recommend this agent.
Joris is echt een hele goede en fijne makelaar. Hij heeft ons goed geïnformeerd en geholpen waar nodig, ook als het verkoop proces even wat minder soepel ging. Zijn positieve vibe gaf ons vertrouwen. Dank Joris!
Expertise
10
Knowledge of the local market
10
Price / quality
10
Service and guidance
10
Mr. Vincent van Loon
Prinsengracht 479 1A
8.8
I would recommend this agent.
Contacten verliepen erg prettig. De vaste prijzen die zij hanteren is een verademing in de makelaarswereld in Amsterdam. Hoewel hun verdiensten niet afhankelijk zijn van de hoogte van de verkoopprijs zetten zij zich voor de volle 100 % in.
Expertise
9
Knowledge of the local market
9
Price / quality
9
Service and guidance
8
Reaction of Nieuw Amsterdams Huys
Hartelijk dank voor deze mooie review en de fijne samenwerking. Geniet van jullie nieuwe plek!
A funda user
Marnixstraat 34 1R
1.0
I would not recommend this agent.
Mijn ervaring met dit makelaarskantoor, en vooral met de makelaar die mij destijds heeft geholpen, was buitengewoon teleurstellend. Vanaf het begin verliep de communicatie gebrekkig, met onduidelijke informatie, slechte opvolging en een constante druk om snel beslissingen te nemen. Problemen die ik heb ervaren: • Afspraken werden niet nagekomen of last-minute afgezegd. • Onprofessioneel en onverschillig gedrag. • Onjuiste of incomplete informatie over het proces. • Slechte bereikbaarheid en trage reacties op vragen. • De makelaar drong aan op snelle beslissingen via WhatsApp, zonder ruimte voor een weloverwogen keuze. • Niet op komen dagen bij de aflevering of notaris, zonder enige melding vooraf. • De woning werd met gebreken geleverd, met een belofte van compensatie (€250), die tot op heden niet is nagekomen. • De makelaar probeerde mij onder druk te zetten om zaken te accepteren die aan de kant van de tegenpartij nog niet rond waren. Deze werkwijze heeft niet alleen tot enorme frustratie geleid, maar ook mijn vertrouwen in dit kantoor volledig beschadigd. Bij de aankoop van een woning verwacht je een professionele en klantgerichte begeleiding, maar in plaats daarvan werd mijn enthousiasme volledig weggevaagd. Het heeft me zelfs doen twijfelen om de koop te annuleren. Ik zal dit makelaarskantoor dan ook absoluut niet aanraden aan anderen.
Expertise
1
Knowledge of the local market
1
Price / quality
1
Service and guidance
1
Reaction of Nieuw Amsterdams Huys
Beste meneer Avci, Toch jammer dat u onderstaande stuurt aangezien een groot deel onjuist is. Zulke beoordelingen schaden ons bedrijf. Ik kan wel alle punten gaan weerleggen, maar uw frustratie naar ons heeft u zelf veroorzaakt. Uw ergernis is dat de verkoop van uw woning en de aankoop van uw nieuwe woning op dezelfde dag geleverd werden, namelijk vrijdag 14 februari. De levering van uw gekochte woning stond al weken in uw agenda. De kopers van uw woning hebben een bod gedaan met oplevering medio februari, dat is vrijdag 14 februari. Dat is naar u gemaild, geappt en staat in de koopakte die door uzelf is getekend. Kortom de koop en verkoop vielen op dezelfde dag. Op zich geen gekke gedachte omdat de verhuiswagen dan door kan rijden naar de nieuwe woning. U wilde na het tekenen van de koopakte de nieuwe woning verbouwen en om die reden wilde u de leveringsdata verzetten van de gekochte woning. Daar wilde verkoopster niet aan meewerken, dat is haar goed recht. Daarna hebben wij de koper en zijn makelaar van uw woning gebeld met de vraag of deze later wilde opleveren zodat u tijd zou hebben om te verbouwen in de nieuwe woning. Ook deze wilde hier niet aan meewerken, begrijpelijk, want die koper had namelijk de huur van zijn huidige woning opgezegd. Daarna heeft u mij gebeld en we kunnen wel concluderen dat de toon dreigend was naar mij toe. Was allemaal mijn fout. Ik heb daarna met collega's besloten dat het beter zou zijn als ik niet naar de oplevering van uw woning zou gaan, maar een collega. Zo geschiede. Jij schrijft tevens dat wij jou onder druk hebben gezet, maar ik denk niet dat dat mogelijk is aangezien u best agressief overkomt. Ik blijft de kritiek verder bizar vinden en ronduit stuitend dat er niets van zelfreflectie is van uw kant en ons op deze manier achter het behang plakt. Laten we hopen dat uw woede overwaait en alsnog met veel plezier kan wonen in uw nieuwe woning. Met vriendelijke groet, Groeten Joris