In deze tijd verwacht men steeds meer snelheid. Een e-mail dient het liefst binnen 10 minuten beantwoord te worden, een WhatsApp-bericht nog sneller. Die verwachting begrijpen we goed. Tegelijkertijd hebben we aan mevrouw uitgelegd dat een makelaar soms twee adviesgesprekken van ieder twee uur achter elkaar heeft. Tijdens zo’n gesprek, vaak bij mensen thuis, is het niet gepast om tussendoor via de telefoon te communiceren over andere dossiers. Daarom hebben we een extra collega toegevoegd als ‘buddy’ in de WhatsApp-groep, zodat er altijd iemand kan meekijken en eventueel reageren.
Ook deze collega kan op dat moment echter meerdere bezichtigingen begeleiden, waardoor directe communicatie niet altijd lukt. Als er dan geen snelle reactie volgt, belt mevrouw naar kantoor – wat uiteraard helemaal prima is. Daar werd zij telkens vriendelijk te woord gestaan en geholpen.
We doen altijd ons best om iedereen zo goed mogelijk te bedienen, maar het lukt helaas niet om iedereen volledig tevreden te stellen. In dit geval is het ons jammer genoeg niet gelukt om mevrouw voldoende mee te nemen in onze werkpraktijk.
Wat betreft het te koop-bord: dit is geplaatst volgens afspraak en onze standaardprocedure. We plaatsen het bord twee weken na aanmelding van de woning, tenzij een opdrachtgever anders wenst. Daar was in dit geval geen sprake van.
De woning is uiteindelijk verkocht voor meer dan 10% boven de vraagprijs. Dat vonden wij zelf een heel mooi resultaat.
Read full review
Close review